موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران – خیابان خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین

شماره تماس: 242 888 22 021
شماره تلگرام: 16 69 779 0912

ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

عکاسی نقاشی با نور

پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۸:۴۴ ب.ظ

عکاسی نقاشی با نور

عکاسی نقاشی با نور یک تکنیک تصویربرداری از یک منبع در حال حرکت است . در این سبک عکاسی از پرتوهای منتشر شده عکاسی می شود . هنرمندان و عکاسانی که در این زمینه فعالیت می کنند افرادی بسیار صبور هستند . برای ثبت یک تصویر بسیار تمرین کرده اند تا به نتایج قابل قبولی برسند . عکاسی از نقاشی نور بسیار شبیه به عکاسی در شرایط نور کم است . به جز این که در بعضی موارد منبع نور در این سبک عکاسی در حال حرکت است .

ابزارهای عکاسی

دوربین : هر دوربین دیجیتال که قابلیت تنظیم دستی را فراهم کند .

سه پایه : یکی از مهمترین ابزار برای ثبت نقاشی نور سه پایه محکم است .

در بسیاری از موارد، برای ثبت تصویر باید شاتر چند دقیقه باز باشد .

بسیار مهم است که دوربین در این حالت حرکت نکند .

کابل شاتر و یا کنترل از راه دور

استفاده از کابل شاتر و یا استفاده از کنترل از راه دور برای فشار دادن دکمه شاتر مناسب است . اگر هیچ یک از این دو مورد را در اختیار ندارید می توانید از تایمر دوربین استفاده کنید . بسیار مهم است که برای ثبت تصاویر دوربین را لمس نکنید تا لرزشی در دوربین ایجاد نشود .

منابع نور

انواع مختلفی از چراغ ها برای  عکاسی نقاشی با نور استفاده می شود . می توان از منابع نور مختلف استفاده نمود . به عبارت کلی هر چیزی که بتواند نور تولید کند برای نقاش با نور می تواند مورد استفاده قرار گیرد . به عنوان مثال با استفاده از منابع نور LED می توان رنگ آبی ایجاد نمود . از لامپ های هالوژن برای تولید نور نارنجی استفاده نمود .

عکاسی نقاشی با نور

تنظیمات دوربین

حالت : برای عکاسی در این سبک از تنظیمات دستی استفاده نمایید . سرعت شاتر و دیافراگم را باید به شکل دستی تنظیم نمود .

کیفیت تصویر: کیفیت تصویر را بر روی RAW تنظیم نمایید .این فرمت به شما اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را در مورد تصویر ثبت نمایید .

متعادل کننده رنگ سفید

در  عکاسی نقاشی با نور اگر تمایل دارید روشنایی را به منبع نور متمرکز کنید .

تنظیم های Incandescent یا Tungsten را انتخاب کنید . با این وجود استفاده از دیگر تنظیمات رنگ سفید می تواند اثر جالبی بر روی تصاویر داشته باشد . در این سبک از عکاسی استفاده از تعادل کننده رنگ سفید به شکل خودکار توصیه نمی شود .

ایزو و دیافراگم

تنظیم ایزو باید کم و حدود ۱۰۰ انتخاب شود . دیافراگم مناسب برای این سبک عکاسی F/8 و یا F/10 است . به شما اجازه می دهد عمق میدان بیشتری در تصاویر داشته باشید . همچنین امکان استفاده از سرعت شاتر طولانی تر را فراهم می کند .

 

عکاسی نقاشی با نور

سرعت شاتر و روشنایی LCD

تنظیم سرعت شاتر باید متناسب با مقدار نور محیط انجام شود . روشنایی LCD دوربین را کاهش دهید . معمولاً صفحه نمایش دوربین در شب دارای نور بسیار است . هنگام عکاسی تصاویر را روشن تر از حالت واقعی نشان می دهد . هیستوگرام را هنگام عکاسی بررسی کنید . اگر نمودار هیستوگرام به سمت چپ منتهی شود تصویر بیش از حد تاریک خواهد شد .

تثبیت کننده تصویر و کاهش نویز

چون از سه پایه استفاده می کنید دیگر لازم نیست سیستم تثبیت کننده تصویر را روشن کنید . با تنظیمات ارائه شده دیگر لازم نیست سیستم کاهش نویز دوربین را روشن کنید . انتخاب ایزو پایین به کم شدن نویز در تصاویر کمک می کند . با این روش حتی با استفاده از دوربین های قدیمی می توان نویز موجود در تصاویر را کاهش داد .

شروع کار با نور محیط

برای اولین قدم در شروع کار عکاسی نور محیط و صحنه را تعیین نمایید . برای این سبکعکاسی می توان در تاریکی شب در طبیعت و یا در یک استودیو عکاسی نمود . ایزو را بر روی ۱۰۰ قرار دهید فوکوس یک گام بسیار مهم برای عکاسی در تاریکی است . از آنجا که به دلیل تاریکی ممکن است فوکوس به شکل اتوماتیک درست کار نکند . بهتر است فوکوس را به شکل دستی مشخص کنید . اگر می خواهید دوربین را حرکت دهید از فوکوس خودکار بر روی نقطه نورانی استفاده کنید .

عکاسی نقاشی با نور

عکاسی با نور

هنگامی که دوربین را بر روی سوژه متمرکز کردید وقت آن رسیده است که کار عکاسی با نور را انجام دهید . برای این کار بهتر است دوربین را برای نور دهی ۳۰ ثانیه ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی