موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران – خیابان خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین

شماره تماس: 242 888 22 021
شماره تلگرام: 16 69 779 0912

ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

فیلمبرداری سینمایی

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۲۹ ب.ظ

فیلمبرداری سینمایی

در سینما همه ی اجزا و عوامل به هم بستگی دارد و فیلمی خوب است که همه ی وظیفه ها در آن به درستی انجام گردد به طور مثال اگر در فیلمی گفته شود فیلمبرداری کار خوب است یعنی فیلمبرداری بالاتر از بقیه ی پارت ها قرار دارد و این خوب نیست . فیلمی خوب است که همه در یک سطح باشند . فیلم برداری هنر فیلم بردار است . فیلم برداری خوب است که می تواند با یک نور پردازی درست حس صحنه را به درستی در بیاورد . یک فیلمبردار سینمایی قبل از هر چیزی فیلمنامه کار را مطالعه می کند و بعد از جلسه با کارگردان نظرات و نکته های او را در فیلمنامه بررسی می کند . بعد از دیدن لوکیشن ها همراه با عوامل خود مکان هایی که تجهیزات نوری و حرکتی قرار است باشد را انتخاب می نماید . می توان گفت فیلمبرداری یکی از سخت ترین و پیچیده ترین کارهایفیلمسازی است . تشخیص اثر دقیق برای یک شات می تواند وقت گیر و خسته کننده باشد .

برای تعیین نور دهی فیلمبردار سه متغیر را اعمال می کند :

  1. دیافراگم
  2. سرعت شاتر
  3. ایزو فیلم 

فیلمبرداری سینمایی

در سینمای حرفه ای مدیر فیلمبرداری به کسی گفته می شود که مدیریت همه ی دوربین های سر صحنه را اعمال می کند . او معمولا در اتاقی نشسته است که چند مانیتور رو بروی او هستند و هر مانیتور تصویر هر دوربینی که در صحنه است را نشان می دهد . او توسط بیسیم با فیلمبرداران در ارتباط می باشد .بعد از او مهمترین فرد مسئول نورپردازیست ، او نیز توسط مدیر فیلمبرداری هدایت می شود و توسط دستیارانش نورهایی را که او می خواهد را در لوکیشن مستقر می نماید . نفرات دیگر تصویربردارهایی هستید که پشت دوربین های فیلمبرداری و دستیارهایی که به آن ها کمک می کنند . به طور مثال برای فیلم هابیت ۴۰ دوربین سینمایی در استودیویی که فیلمبرداری می کردند قرار داشت که همه ی این ۴۰ دوربین توسط مدیر فیمبرداری هدایت می شد . در ایران معمولا در فیلم های سینمایی همان کسی که پشت دوربین اصلی قرار می گیرد مدیر فیلمبراداری است یعنی نقش فیلمبردار را نیز خود انجام می دهد .

در کشورعزیز ما ایران مدیران فیلمبرداری لایق و با استعدادی وجود دارد . خوشبختانه گروه هنری اپیزود فیلم این افتخار را دارد که با بسیاری از این مدیران فیلمبرداری سینمایی همکاری داشته و در پروژه های متعددی از این دوستان استفاده کرده است . پس اگر دوست دارید که گروه فیلمبرداری سینمایی حرفه ای برای فیلمتان انتخاب کنید کافیست با ما تماس بگیرید .

منبع: سایت اپیزود فیلم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی