موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران – خیابان خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین

شماره تماس: 242 888 22 021
شماره تلگرام: 16 69 779 0912

ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

انجام کلیه خدمات فیلمبرداری از جمله فیلمبرداری هوایی ، فیلمبرداری صنعتی و تبلیغاتی ، فیلمبرداری سینمایی ، فیلمبرداری مستند ، فیلمبرداری همایشات ، کنگره ها و سمینارها 

خدمات فیلمبرداری در شرکت اپیزود فیلم


episode film
۲۹ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۴۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

از نظر تاریخی صنایع فیلم آمریکای لاتین سراپا در سلطه ی تولید و پخش کنندگان مستقر در ایالات متحد بوده است . مثلا در ۱۹۸۴ شرکت های آمرکایی بیشترین سهم از بازار سینمای آمریکای لاتین را در اختیار داشتند . به استثنا کوبا که بازار بسته ای داشت . و برزیل که برای نخستین بار در تاریخ از طریق راه اندازی یک بازار انحصاری موفق تحت نظارت دولت ۵۰% از سهم بازار خود را در اختیار گرفت .
آمریکای لاتین معمولا پایگاه گروهی از کمپانی های پخش کننده متکی به ایالات متحد است که تولیدات عمده ی آمریکایی و اروپایی را در رقابتی نا عادلانه با معدودی از پخش کنندگان داخلی بازاریابی می کنند و سهم این پخش کنندگان داخلی تنها پخش تولیدات داخلی و تعدادی از فیلم های فرعی آمریکایی و اروپایی است .
کمپانی های آمریکایی به عنوان شاخه هایی از صادرات تصاویر متحرک ایالات متحد سازمان دهی شده اند و معمولا جلوی هر نوع حمایت دولتی از صنایع داخلی را میگیرند . از جمله تعیین سقف قیمت بلیط سالن ها و هر اقدامی که مانع انتقال ارز خارجی یعنی پول آمریکایی باشد .
بعلاوه چنانکه خورخه شنیتمن اشاره می کند آمریکایی ها همواره وسیعترین بازار داخلی فیلم در جهان سرمایه داری را در اختیار داشتند . بازاری که سرمایه گذاری در تولید حتی پیش از ارسال فیلم به خارج سود خود را بر می گرداند . به این معنی که فیلم های آمریکایی در بازار های خارجی پیش از احتساب سود تنها کافی است هزینه های پخش محلی در کشورهای را بازگردانند . در حالی که فیلم های محلی آمریکای لاتین ناچار بودند هزینه های تولید و پخش هر دو را بازگزدانند بی آنکه امید چندانی به صدور فیلم داشته باشند .

 

سینمای آمریکای لاتین

سینمای آمریکای لاتین

فیلم به عنوان یکی از سرگرمی رفاهی کمی بعد از نخستین نمایش لومی یرها در پاریس در دسامبر۱۸۹۵ در آمریکای لاتین رواج گرفت . در ژوییه ۱۸۹۶ در برزیل و در سپتامر همین سال در آرژانتین فیلم هایی به نمایش گذاشته شد و با آنکه در کشور های کوچک تر دیگر سال ها طول کشید اما تسهیلات نمایش فیلم به طور کلی در سراسر آمریکای لاتین بسرعت فراهم شد ابتدا مانند ایالات متحد طبقه کارگر به آن علاقه نشان دادند .
در آغاز امریکای لاتین برای فیلم های اروپایی و آمریکایی بازار داشت اما در جریان جنگ جهانی دوم این منطقه اجبارا مصرف کننده ی فیلم های امریکایی شد و تا سال۱۹۱۶ فیلم های صامت آمریکایی حاکم بلامنازع پرده های سینمای این خطه بودند . در همین دوره سیستم پخش امریکای لاتین تغییر کرد و حالا بجای فروش مسخه فیلم به پخش کننده فیلم هارا به ازای درصدی از فروش به آنها اجازه میدادند و این شیوه ی دلخواه سیاست کمپانی های امریکایی بود تا بدینوسیله...
ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> سینمای آمریکای لاتین

episode film
۲۹ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۳۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

تماشا آنلاین و دانلود انواع فیلم های بلند کوتاه در دسته های داستانی ، انیمیشن و مستند ارائه شده توسط اپیزود فیلم که میتوانید به صورت رایگان آن را دانلود و تماشا بفرماید...

جهت تماشا و دانلود فیلم ها =>> موسسه فرهنگی هنری اپیزود فیلم

episode film
۲۲ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۳۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


فیلمبرداری صنعتی

فیلمبرداری صنعتی به طور کلی فعالیتی است که طی آن تصویری برای تبلیغ محصول یا کالایی خاص ساخت می شود،شاید عنوان تصویرسازی برای تبلیغات تجاری می توان به عنوان جایگزین در زبان فارسی مورد استفاده قرار گیرند ولی ما در این مقاله از همان واژه فیلمبرداری صنعتی بهره جسته ایم.

وجوه هنری در آثار فیلمبرداری صنعتی با دیده شک و تردید دیگران و ماهیت هنری این آثار را زیر سوال می برند. از آنجایی که فیلمبرداری صنعتی کاری است که عموما از طرف یک سفارش دهنده ومحصولی خاص به هنرمندان تصویرساز ارجاع می شود، به ویژه هنگامی که این آثار با کارهایی که صرفاً هنری است و در آنها هنرمند برای بیان احساسات خود کاملا آزاد است مقایسه شود. می‌توان اذعان کرد که فیلمبرداری صنعتی یکی از شاخص ترین جنبه های فیلمبرداری به معنی  عام آن است. این گرایش از فیلمبرداری بیشترین وابستگی را به مخاطب و بیننده خود دارد چرا که باید نظر بینندگان را به خود جلب کند. پیام خود را به آنان منتقل کرده و در آخر رضایت بیننده را از تماشای اثر به خود جلب  نماید  و آنان را برای خرید کالا و خدمات  ترغیب کند.

فیلمبرداری صنعتی

شاید بتوان گفت هر اثر هنری که موضوع خاصی را برای مخاطب تبلیغ می‌کنند فیلمبرداری صنعتی باشد، چنانچه بر سر این موضوع در بین هنرمندان و منتقدان هنری اختلاف‌نظرهای گسترده‌ای وجود دارد. بسیاری از منتقدان هنری به دارا بودن تاریخچه فیلمبرداری به معنای عام آن مورد پژوهش قرار گیرد و این بدان دلیل است که فیلمبرداری صنعتی در اثر پیشرفت و تحول  فیلم برداری  شکل گرفت و سپس بر اثر گذشت زمان به عنوان هنری نوپا و مستقل راه خودرا  پیشرفت در پیش گرفت.

می توان گفت که امروزه فیلمبرداری صنعتی به طور اعم باید دو ویژگی اصلی داشته باشد،  منطق تجسمی سادگی سادگی ، مبتنی است بر حفظ فضایی گشاده در سطح تصویر به کارگیری شکل های محکم و زنده نما با شکل هایی که زود دیده می شود  و  به  سهولت هویتشان  معلوم و معنیشان مفهوم گردد.

 

 

فیلمبرداری صنعتی

گروه هنری فیلمبرداری

یکی اثر تبلیغاتی هنگامی که به مرحله یک چاپ برسد باید فرآیند خاصی را طی کنند و در واقع هنرمندان مختلفی در انجام یک تبلیغات با یکدیگر همکاری می نمایند. در کشور های باسابقه در زمینه فیلمبرداری صنعتی این امر توسط یک گروه منسجم هنر اجرا و سازماندهی می شود، د راس این گروه مدیر هنری قرار می گیرد و مسئولیت او  انتخاب ایده اصلی  شعار  تبلیغاتی و هدایت دیگر اعضای گروه است. این ایده و طرح کلی سفارش به  تصویر ساز تبلیغاتی ارجاع میشود  با توجه به مضمون کار و با مشورت مدیر هنری که تکنیک لازم را برای اجرای کار  برمی‌گزیندطرح پیشنهادی خود را به صورت طراحی ابتدایی به مدیر هنری تسلیم می کندبعد از انتخاب طرح مورد نظر یک طراح گرافیک باید با توجه به طرح و مضمون آن، قلم مناسب...

ادامه در سایت اپیزود فیلم=>> فیلمبرداری تبلیغاتی با اپیزود فیلم

episode film
۱۶ فروردين ۹۷ ، ۲۳:۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

عکاسی خبری

عکاسی دارای پیشینه‌ای طولانی و پیچیده در روزنامه نگاری است عکاسی علی رغم حضور بسیار پررنگ خود در مطبوعات هفتگی در قرن گذشته به ندرت  در محیط هایی پذیرفته شده است  که در آنها روزنامه‌نگاری مورد بحث قرار  میگیرد  و یا  تدریس می شود.  هرگاه نیازی میان خبرسانی و سرگرمی صورت می‌گیرد یا از محتوای جدی آن نوع روزنامه نگاری که برای خوانندگان روشنفکر دلپذیر است. در برابر ابتذال در پیش پا افتادگی روزنامه‌نگاری عامه پسند حمایت می‌شود. عکاسی در مقوله روزنامه نگاری عامه پسند جای میگیرد و از قلمرو مطبوعات  جدی کنار نهاده می‌شود  هیچ کجا پیامدهای این وضعیت به اندازه صفحات و مباحث مطبوعات تابلوئید آشکار نیست. در آنجاست که نمایش و جاذبه مفروض عکس ها به عنوان ملاکی  برای ارزشیابی و نهایتاً روزنامه های تابلوئید  به عنوان مطبوعاتی صرفاً <<عامه پسند>>  مورد استفاده قرار می گیرد.

سابقه پیوند میان عکاسی و مطبوعات تابلوئید  را می‌توان  در گزینش پیاپی عکاسی  توسط سه نوع از نشریات متمایز از یکدیگر جستجو کرد: نخست در مطبوعات ادواری نخبه گرا با سنت دیرینه همراه با آوردن عکس  سپس در مطبوعات تابلوئید که عامه پسندتر هستند  تقریباً به طور همزمان در ضمیمه های هفتگی مطبوعات روزانه معتبر . بررسی این سابقه نشان می دهد که توسعه گفتمان ها  درباره ی عکاسی خبری از جمله نظرات مربوط به ماهیت این رسانه  همچنان در جایگاه عکاسی بر مطبوعات معاصر تاثیر گذارد.

{ شما میتوانید امور عکاسیتان از جمله عکاسی خبریتان را به تیم عکاسی اپیزود فیلم بسپارید. امیدواریم که بتوانیم نظر شما را جلب کنیم }

عکاسی خبری

عکاسی خبری

این اعتقاد که عکس تصویری بدون واسطه از رویدادها نمایش می دهد می توانست توسط بعضی نهاد ها مبنایی برای تلقی عکس به عنوان خبر در نظر گرفته شود نهادهایی که اعتبارشان مبتنی بر واقعیت  و دقت در گزارش‌های شان درباره جهان است. با این حال در اینجا تناقضی وجود دارد به این دلیل که عکاسی هنگامی که به عنوان یک رسانه  صرفاً بصری به وجود آمد گمان می‌رفت  آن دسته از فرآیندهای فکری را که روزنامه نگاری اختصاصی به آنها می پرداخت  و در پی گسترش آنها  بود دور بزند. جاذبه فوری تر و مستقیم در عکاسی  تهدیدی  نسبت به خود  و میراث روشنفکرانه روزنامه نگاری محسوب می شود. تنشی که در ذات با بازسازی عکاسی و نامه نگاری نهفته ، گفتمانی که در آن این شیوه ها هم زیستی دارند رسوخ پیدا کرده است.  با پیگیری ساخت این گفتمان و به ویژه با توجه به دمدمی مزاج بودن  روزنامه نگاری جاذبه عامه پسندانه عکاسی  می توان آن دسته از الگو های کاربردی و ساختارهای روزنامه‌نگاری را یافت که به عکاسی اشاره می‌کنند و محبوبیت  مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند و در همان زمان بخش‌های های نخبه به مطبوعات روزانه را در اشکال منحصرا کلامی  حرفه روزنامه‌نگاری تحت محافظت قرار می‌دهد.

 

 

عکاسی خبری

عکاسی خبری

تحلیل نقش اساسی در مطبوعات در نتیجه می‌توان به رنگ روشن ساختن مسائل همزمان سیاسی و زیبایی شناختی...

ادامه در سایت =>> اپیزود فیلم 

episode film
۱۳ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۴۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

عکاسی تبلیغاتی

در دنیای امروز عموم مردم  وقت زیادی را در محیط خارج از منزل سپری می کنند و به واسطه تردد های  زیاد در محدوده شهری و خیابان ها تحت تاثیر تبلیغات محیطی خصوصاً آگهی های نصب شده بر روی بیلبوردها عمدتاً به دلیل محل قرارگیری در مسیر های  پرتردد  دارای مخاطب بسیاری هستند ، این مسئله و قیمت مناسب آن نسبت به سایر ابزار تبلیغات باعث محبوبیت زیاد آن شده است. این رسانه باید به نحوی طراحی شود تا بتواند در زمان کوتاه که مخاطب در حال عبور است ، دیده شده و در ذهن حک شود یک تبلیغ خوب یک تاثیر مثبت در ذهن بر جای می‌گذارد  و کاملاً در یادها و می توان  امیدوار بود  به هنگام خرید در ذهن بیننده  نقش بسته باشد عکس این قضیه نیز صادق هست.  مثلاً چنانچه یک تابلویی  را دیده باشید که از آن خوشتان نیامده باشد یا به نظرتان مسخره میاد ، باز هم در ذهن شما نقش می بندد ولی با دید منفی. عکس ها جزء مهمی از مقالات خبری و توصیفی را تشکیل می دهند آنها ضمن افزود زیبایی به متن ، کمک شایانی به درک مطلب توسط خواننده می کنند چرا که گاه یک عکس را میتوان جایگزین تعداد زیادی از جملات بیرون نموده و مفاهیم مورد نظر را به خواننده تفهیم یا القا نمود.  امروزه مردم به دلیل گرفتاری ها در زمان محدود به رابطه بیشتر دوست دارند بخوانند با در نظر گرفتن این موارد اهمیت این پژوهش آشکار می گردد.

 

 

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی

 استفاده از عکاسی تبلیغاتی باعث می‌شود تا بتوان یک کالا را با  تمام جزئیات به بیننده معرفی کرد و تصویری ایده آل از آن کالا را در ذهن مخاطب بر جای گذارد در این راستا میتوان با تهیه عکس هایی که دارای کیفیت خوب ، موضوع ، ترکیب بندی و زاویه مناسب باشند بیشترین تاثیر را در بیننده گذاشت در جهت بررسی تاثیر عکس استفاده شده در آگهی این روزها و مخاطبان پرسشنامه تنظیم گردید. جامعه آماری مورد مطالعه (عموم افراد جامعه از هر سنی جنسی) را در بر می گیرد و روش نمونه گیری...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> عکاسی تبلیغاتی

episode film
۱۱ فروردين ۹۷ ، ۲۲:۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

عکاسی هوایی

عکاسی هوایی به شیوه عکسبرداری مستقیم از سطح زمین گفته میشود که امروز به موجب موجود بودن دوربین های مجهز هوایی معروف به هلی شات یا پهبادها این کار براحتی هر چه بهتر انجام میشود.

برای داشتن تصاویر هوایی با کیفیت باید یک اپراتور قوی که هم علم فنی عکاسی را بداند و هم به امور پهبادها و عکاسی هوایی دانش لازم را دارا باشد تکیه کرد.

برای عکاسی هوایی حتما شرایط جوی و آب و هوایی باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا وجود باد نقش تعیین کننده در کیفیت و اتمام مناسب کار دارد و تهیه عکس های هوایی اغلب دشوار است.

بسیاری از عناصر موجود بر روی زمین دیده نمی شوند.

عکس های هوایی به دو شکل عمودی و مورب تهیه می شوند.

عکاسی هوایی

عکاسی مورب

عکاسی مورب معمولا با زاویه ۴۵ درجه گرفته می شود و اغلب صورت دستی گرفته شده اند. ممکن است عکاس برای بهتر نشان دادن چشم انداز موجود ، زاویه عکس را به دلخواه تغییر دهد. از تصاویر مورب بیشتر در باستان شناسی مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا دامنه وسیع تری از منطقه و ویژگی های آن را در اختیار ما قرار میدهد. عکاسی مورب در ارتفاعی پایین تر از عکاسی عمودی گرفته می شود و معمولا برای عکاسی از هدف خاصی تهیه میشود. بهترین زمان عکاسی مورب ، فصل زمستان است.

عکاسی عمودی

اکثر عکس های هوایی مربوط به عکاسی عمودی است. که معمولا با زاویه دید ۹۰ درجه گرفته میشوند.

قبل از شروع عکاسی ، باید منطقه و محیط عکسبرداری مورد بررسی قرار گیرد تا بهترین عکس ها از محیط در ذهن عکاس نقش ببندد.

مجموعه هنری اپیزود فیلم با سابقه طولانی در امور عکاسی و با داشتن تیم مجرب با استفاده از تجربیات خود و با توجه به خواسته مشتری این خدمات را با بهترین کیفیت به مشتری ارائه دهد .

امروزه پهپادهای مختلفی وجود دارد که با توجه به سوژه و محل عکسبرداری ازاستفاده می کند .

 

 

عکاسی هوایی

دوربین های عکاسی هوایی

امکان عکاسی در ابعاد ۴k  باعث می شود که خروجی تصویر با کیفیت و جزییات بیشتری همراه باشد. امروزه با پیشرفت ابزارهای عکاسی هوایی میتوان با انواع ریزلیشن های موجود بسته به نوع کاربرد عکس مورد نظر عکاسی هوایی انجام داد.

باید توجه داشته داشت که تنظیمات دوربین پهبادها در عکاسی هوایی نقش بسیار مهمی دارد و عکاس شاید لحظه به لحظه با توجه به شرایط مجبور باشد تنظینات مختلف را اعمال کند. جمله تنظیمات اصلی سرعت شاتر...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> عکاسی تکنیکی هوایی

episode film
۰۸ فروردين ۹۷ ، ۲۲:۴۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

عکاسی کنسرت

یکی از پر هیجان ترین و جالب ترین نوع عکاسی ، عکاسی کنسرت است ، زیرا در این نوع عکاسی خاص نیز استفاده از فلاش وجود ندارد و همچنین به دلیل  ریتم بالا بودن اتفاقات روی صحنه عکاسی کنسرت کار بسیار دشواری است.  جالب است بدانید عکاسی کنسرت با ظهور موسیقی Rock & Roll  به شهرت رسید .

در عکاسی کنسرت موارد بسیار زیادی اهمیت دارد است  که جزییات کنسرت مهمترین آن است زیرا با گرفتن عکس های مناسب و با جزئیات  کامل برای همیشه می توان مشتری را  از این چالش مهم رهایی داد.

از آنجایی که عکاسی کنسرت نیازمند مهارت و دانش فنی بالایی است و داشتن یک عکس خوب ملزم رعایت نکات ریز و کلیدی است ، مجموعه اپیزود فیلم از عکاسانی توانا بهره می برد تا عکس هایی حرفه ای و جذاب بیافرینند .

 

 

عکاسی کنسرت

تجهیزات عکاسی کنسرت

دوربین

برای عکاسی کنسرت با توجه به شرایط خاص محیط ، دوربین نقش مهمی را ایفا می کند . دوربین با Iso بالا و نویز پایین برای این کار مناسب است .

لنز

برای عکاسی راحت تر و داشتن عکس هایی با کیفیت بالا دو نوع لنز به کار برده می شود لنزه های بله و لنز با زاویه دید باز ( wide ) برای...

ادامه در سایت اپیزود فلیم =>> عکاسی حرفه ای از کنسرت ها

episode film
۰۸ فروردين ۹۷ ، ۲۲:۴۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

عکاسی کنگره ، همایش و سمینار

کنگره گردهمایی افراد متخصص در یک حوزه می باشد مباحث مورد بحث میتواند ، علمی و فرهنگی ، هنری ، اقتصادی ، سیاسی و… باشد تا مشکلی را حل کنند یا به نتیجه ای برسند .

عکاسی نیازمند چشمانی دقیق و دانش فنی برای ترکیب بندی عکس است .

تفاوت بین کنگره ، سمینار و کنفرانس در تعداد اعضای شرکت کننده و محل برگزاری است . در این صورت بهتر است قبل از عکاسی از مباحث مورد بحث و همچنین آن گردهمایی اطلاع کامل داشته باشید.

در این همایش ها و کنگره ها معمولا مشتری توجه خاصی به سوژه ها و افراد مشخصی دارد که باید به نیازهای مشتری توجه شود و سوژه ی موردنظر برای عکاسی مشخص گردد .

مجموعه هنری اپیزود فیلم با داشتن کادری مجرب در زمینه های مختلف عکاسی کنگره ، همایش و سمینارهای مختلف و متعدد آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد .

سمینارها به دلیل اهمیت ویژه ای که دارند باید به درستی ، تحت پوشش عکسبرداری وفیلمبرداری قرار گیرند .

عکاسی کنگره ، همایش و سمینار شباهت زیادی به عکاسی خبری دارد .

 

 

عکاسی کنگره ، همایش و سمینار

دوربین عکاسی

مجموعه هنری اپیزود فیلم از دوربین های برند معروف و مشخص مانند Canon و Nikon و sony استفاده می کند

نورپردازی در عکاسی بطور کلی مهمترین عنصر است که در حوزه عکاسی کنگره ، همایش...

ادامه در سایت  اپیزود فیلم =>> عکاسی کنگره ، همایش و سمینار

episode film
۰۸ فروردين ۹۷ ، ۲۲:۴۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

عکاسی تئاتر

عکاسی تئاتر ثبت بهترین لحظه های درخشانی از یک موضوع در صحنه است. این موضوع در تئاتر تحرک بیشتری دارد زیرا انرژی و حرکت در تئاتر و برروی صحنه زیاد است و هر صحظه میتواند یک عکس زیبا باشد.

برای عکاسی در تئاتر شما باید در زمینه های هنری و بصری دیگر تبحر و تسلط داشته باشید مثلاً در تشخیص نور صحنه و اتفاقی که در درون صحنه است باید سرعت عمل زیادی داشته باشید. و تنظیمات دوربین را با توجه به تغییر نورها و موقعیت بازیگران عوض کنید.  به این ترتیب می‌شود گفت شکلی از عکاسی آتلیه ای هم هست که خارج از فضای نور معمول است و  با کاری دست و پنجه نرم می‌کنید که نور پردازی شده است و تفاوتش با آتلیه این است که آنجا سوژه ثابت است و نورپردازی انجام می‌دهید اینجا نورپردازی ثابت و سوژه  متحرک است باید آن قدر دقت و سرعت عمل داشته باشید که در موقعیت‌های مناسبی که سوژه قرار می‌گیرد  بتوانید عکاسی کنید.

عکاسی تئاتر ، شکلی از عکاسی هنری و ثبت لحظه های خلاقانه و هنرمندانه ای از یک اجرای تئاتر است که علاوه فن عکاسی شما باید در زمینه های دیگر هنری اعم از نقش هنرهای تجسمی در تئاتر ، ریتم صحنه ، کنش بازیگران، ابزار صحنه و… آشنایی لازم دارا باشید.

عکاسی تئاتر

عکاسی تئاتر

در واقع عکاسی تئاتر باید نشان دهندهی اجرای یک نمایش با همه ی جزییاتش باشد که میتواند شامل: مشخصات ظاهری بازیگران ، دکور ، طراحی نور ، میزانسن ، طراحی صحنه و… باشد. یک عکس تئاتر در حقیقت باید یک عکس هنری کامل باشد.

عکاسی تئاتر خیلی در ایران متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است زیرا به شکل اصولی برای آن برنامه ریزی نمیشود و در حقیقت یک عکاس تئاتر نمی داند باید عکس خبری ، پرتره ، هنری و یا چه عکسی باید بگیرد؟ زیرا سیستم آموزشی درستی برای عکاسی تئاتر وجود ندارد .

در سالن‌های مختلف موقعیت قرارگیری عکاس فرق متفاوت است و برای هر اجرای و نمایش مکان و موقعیت خاص خود را می طلبد که این امر نیز در طول نمایش بازهم بسیار متغییر و متفاوت میشود.

عکاسی تئاتر

عکاسی تئاتر

عکاسی بدون دوربین

اساساً کسی که دارد عکاسی می‌کند باید این را یاد بگیرد که بتواند خوب ببیند و این همان عکاسی بدون دوربین است. در تئاتر هم به همین شکل باید عمل شود یعنی قبل از اجرای اصلی نمایش ، عکاس هم باید تمرینات حضور داشته باشد و یک اجرای کامل را از نزدیک ببنید.

مطمئنا مهمترین نکته برای اینکه یک عکاس تئاتر خوب باشیم عشق به هنر تئاتر و سینماست و این تنها لازمه نیست بلکه در کنار آن باید عکاسی را بخوبی درک کنیم و با فنون عکاسی نوین آشنایی کامل داشته باشیم.

 

 

عکاسی تئاتر

عکاسی تئاتر

تنظیمات فلاش و حساسیت سنسور

در عکاسی تئاتر  معمولاً امکان اجازه از فلاش را نداریم پس به همین خاطر باید با ایزوی بالا عکاسی کنیم ، ولی شاید این نکته قابل  توجه باشد که ایزوی بالا باعث نویز...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> عکاسی تئاتر


episode film
۰۴ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر