موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران – خیابان خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین

شماره تماس: 242 888 22 021
شماره تلگرام: 16 69 779 0912

ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

تعریف ما از فیلم مستند چیست ؟

در اینجا قصد داریم تا به ساده ترین راه ممکن فیلم مستند را برای شما شرح دهیم .
به فیلمی مستند گفته می شود که از لحاظ توصیف فیلم با فیلم های دیگر تفاوت داشته باشد .
فیلم مستند را می توان به عنوان یک تکنیک فیلمسازی ، یک سنت سینمایی و شیوه ای از تقابل با مخاطب که همیشه در حال تحول است و هیچ مرزبندی ندارد تعریف کرد .
از چیزهایی که سبک مستند را از دیگر سبک های سینمایی جدا می کند می توان به نقطه نظر هنری ، نوع بیان پیام ، مطالب اخلاقی و ایدئولوژیک اشاره کرد .
فیلم های مستند با هدف تغییر در جهان شناسی مخاطب ، تغییر دیدگاه و حتی سبک زندگی در مخاطبان ساخته می شود .
ایده برای ساخت فیلم مستند نا محدود است به طوریکه شما می توانید در همه ی زمینه ها کار کنید . به طور مثال می توانید در مورد سیاست ، جغرافیای کشورها ، تاریخ ، حیات وحش ، سبک زندگی ، وضعیت معیشتی ، بهران های زیست محیطی ، حیات وحش و هزاران موضوع دیگر که دغدغه ی بشر است می توانید فیلم بسازید.
اصل اول کارگردانی مستند بی طرفی کارگردان نسبت به سوژه است . برای فیلمسازی مستند باید حقایق را آنگونه که هست به تصویر کشید هر چند این کار بسیار سخت و دشوار است و شاید مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود بیایید.
ما در کشورهایی که در آن ها آزادی مطبوعاتی کمتری وجود دارد شاهد به زندان افتادن صدها مستند ساز به زندان های سیاسی هستیم.

 

 

به فیلم مستندی می توان فیلم خوبی گفت که بیشترین حقیقت را در خود جا داده است.
حقایق را آنگونه که است به تصویر بکشیم حتی ممکن است اینها با عقاید و ایدئولوژیگ مستند ساز تفاوت داشته باشد لذا در مقابل دیدگاه کلی و چشم انداز کار در فیلمسازی مستند همین است.
یک اصل در مستند سازی بسیار مهم است و آن این است که موفقیت هر فیلم و فیلمسازی را مخاطبان آن مشخص می نمایند .هر چه قدر که فیلم بتواند با مخاطب خود همزاد پنداری و نزدیکی بیشتری داشته باشد آن فیلم موفق تر است . در این جا قصد داریم شما رو با زیربا تعدادی از زیر شاخه هایی از ژانر مستند آشنا کنیم .

تعریف ما از فیلم مستند چیست

تعریف ما از فیلم مستند چیست

مستند واقعی یا واقع گرا

مستند واقعی یا واقع گرا اولین نوع فیلمسازی و اولین تجربه ها و سیاه مشق ها در هنر هفتم بود .  در این نوع مستند روایت و داستان می تواند جنبه باز سازی شده داشته باشد. با توجه به این مهم که بازسازی باید از متن اصلی رویداد و آنچه قبلا به وقوع پیوسته است برداشت شود .

مستند رومانتیک یا طبیعی گرا

در این گونه از مستند باید همواره حضور حقیقت مثلا حضور مردم در مکان و زمان حقیقی طبیعی نشان داده...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> تعریف ما از فیلم مستند

episode film
۲۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۵۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

اصول کارگردانی

کار با بازیگران

هیچکاک گفته است که اگر مدیر یک مدرسه فیلم بود اجازه نمی داد تا دو سال اول دانشجویان به دوربین نزدیک شوند در دنیای امروز چنین مدرسه ای خیلی زود از دانشجو خالی می‌شود. دوربین تاییدی است بر اینکه آن شخص حقیقتا کاری در سینما انجام میدهد.اما در بیشتر مواقع ، برای بسیاری از کارگردان های جدید ، دوربین و فنون وابسته به آن مانعی می‌شود و آنچه در این مقاله بدان خواهیم پرداخت: راهبری بازیگر.
در اینجا توجه بدین مورد احتمال آن آموزنده است که شمار مدیران فیلمبرداری که کارگردانی هم کرده باشند بسیار کمتر است تا بازیگرانی که کارگردانی کرده اند_جان کاساویتس ، رابرت ردفورد ، وارن بیتی ، رابرت دنیرو ، جودی فاستر ، شان پن ، مل گیبسون و کلینت ایستود مشتی از خروار اند. بازیگران جدا از آنکه در حرفه بازیگری شناخت های تجربی دارند در”ملغمه”ی داستان گویی نمایشی نیز دست و پا زده اند و احکام نمایشی را پذیرفتند.
راهبری بازیگران تجربی ترین جنبه حرفه‌ای کارگردانی فیلم است. نیست که با دیدن فیلم یاد بگیرید. چیزی نیست که در یک واحد فشرده دانشگاهی اموزش داده شود. من اما هرگز به من یا بقیه هیئت علمی دانشگاه کلمبیا ثابت نشده که دانشجویان بعد از ۱۴ هفته یا حتی بیشتر آنها بعد از دوسال بتوانند بازیگران را راهبری کنند. بحث ما درباره کارگردانی جدی است یعنی گرفتن بازیهای که نه تنها باورپذیر بلکه جذاب نیز باشد. وبیشتر بازیگرانی که آموزش رسمی دیده اند تفهیم شده که انتظار هیچ کمکی از اکثر کارگردان‌های فیلم نداشته باشند. معنی اش این نیست که نمی توانید آنها را غافلگیر کنید و در حقیقت این وظیفه حرفه‌ای شماست که این حیطه مهم را یاد بگیرید کمک به خلق زندگی از یک صفحه متن. برخی چیزها می‌توانند روند به شما کمک کنند، کمک کنند تا در حینی که آموزش عملی فیلمسازی خود را شروع می‌کنید کم کم به روش هوشمندانه و تعاملی بازیگران را نیز آغاز کنید به همین دلیل امروزه اکثر کارگردان های فیلم دوره آموزش راهبری بازیگران را در همین مرحله می‌گذارنند.

اصول کارگردانی

اصول کارگردانی

می توانید با مطالعه بازیگری و فهم ماهیت آن در پیشرفت این روند کمک کنید و گام های بلندی به سوی شناخت و اعتماد به نفس بردارید ، دلیل برای اینکه به راستی کار با بازیگران را یاد بگیرید برای آنکه درگیر این ارتباط ظریف شوید قویا پیشنهاد می‌کنیم کارگردانی تئاتر بکنید. یک نمایش تک برده معاصر انتخاب کنید که چهار بازیگر بیشتر نداشته باشد نشستن در کلاسهای تمرین صحنه نیز مفید است. اینها کلاس هایی هستند که در آن بازیگران یک صحنه را نمایش می دهد و سپس معلم حرفه ای بازیگری به نقد و بررسی آن می‌پردازد. این راهی بسیار مطمئن برای نزدیک شدن به این روند است.
سال‌ها پیش به مطالعه بازیگری پرداختم و از آن خوشم نیامد_ کما اینکه شما هم اگر به مطالعه بازیگری بپردازید احتمالا خوشتان نخواهد آمد. اما وقتی مجبور شدم بازی کنم یکی از هنر بازیگری به دست آوردم یا خود کارگردانی نمی‌توانستم کسب کنم. من دانشی تجربی به دست آوردم که باعث شد به درکی فطری از ترس ها و ضعف های بازیگران برسم. راه اندازی و آماده سازی را هم کمی تجربه کردم. از من خواسته شده بود یک صحنه صامت اجرا کنم_ خودم تنها کاری معنادار انجام دهم. من هم یک صحنه خداحافظی را انتخاب کردم با دوستی که مرده بود برای آخرین بار وداع میکردم.

 

اصول کارگردانی

روز اجرا تختخوابی آماده کردم روی قرار دادن عکس مدل طاسی را که از مجله برده بودم گذاشتم و ملحفه ای روی عکس و بالش ها کشیدم. پشت در استودیو در راهرو قدم میزدم بلکه به احساس مناسب چنین موقعیتی برسم، اما جز کمروئی حس دیگری نداشتم. دلم می‌خواست هر جا باشم غیر از آنجا. آن داخل ۱۲ دانشجو و یک معلم جدی منتظر بودند. درب را باز کردم و به تخت خواب نزدیک شدم. هیچ. پای تخت خوابی که روی آن فقط چند بالش در زیر یک ملافه بود ایستادم.باز هم هیچ. آنگاه اقدام بازیگری هم خداحافظی کردند را با برداشتن ملافه با نگاه کردن انجام...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> مقاله اصول کارگردانی

episode film
۲۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

دوربین

دوربین جای راوی

فیلم زبانی است که برای داستان گفتن به کار میرود و راوی این داستان دوربین است. درست است که کارگردان داستان گوی نهایی است اما زبانی که به کار میبرد زبان دوربین است.
کارگردان برای کار با دوربین شش متغییر در اختیار دارد . در هر شش مورد ترکیب بندی درون کادر یک عامل اصلی است .
۱) زاویه
۲) اندازه تصویر
۳) حرکت
۴) عمق میدان
۵) وضوح
۶) سرعت
کارگردان این امکانات را با هم می آمیزد و با بهره برداری درست از آن ها جملاتی خلق می کند تا با آن ها داستان سینمایی خود را تعریف کند . سپس این جملات را پاراگراف بندب می کند_این پاراگراف ها بلوک های روایی یا دراماتیک کامل اند که سخت متکی بر سه عنصراند : فشرده ساختن ،شاخ و برگ دادن و عنصر سومی که قدرت روایی / نمایشی مهیبی دارد _ آشکار ساختن .

آشکار ساختن

آشکار ساختن عنصری است روایی/نمایشی چنان که همه جا ساری و جاری است که احتمال دارد فیلم ساز تازه کار قدرت آن را دست کم بگیرد زیرا به تعبیری هر نما چیزی را آشکار می سازد . اما در این جا ما به دنبال آشکار ساختن دراماتیک هستیم آشکار ساختنی که تاثیر گذار باشد که بار دراماتیک داشته باشد . نمونه های آن عبارتند از : آشکار ساختن سر اسب در پدر خوانده (فرنسیس فورد کاپولا ۱۹۷۲)سفینه ی فضایی پشت وانت ریچارد دریفوس در برخورد نزدیک از نوع سوم (استیون اسپیلبرگ۱۹۷۷) یا نمونه ی کوچک اما موثر آشکار ساختن شکل نهایی کوه رسی در همان فیلم که شخصیت دریفوس سرانجام موفق می شود آن را ترجمه کند یا مورد زیبای آشکار ساختن صورت نقش اول برای اولین بار در۵/۸ .

 

دوربین

ورود ها

ورود شخصیت ها به فیلم نیز در بعضی وظیف مشابه آشکار ساختن است اما ورودها ماموریت خاصی دارند : باید شخصیت را به بیننده معرفی کنند ، شِمه یی از اینکه واقعا کی است ارایه کنند_ویژگی های شخصی اش رده ی اجتماعی اقتصادی اش و امثال آن _ یا چیزکی از روح و روان آن شخصیت بگویند مثلا شاد است یا غمگین یا چه نقشی در نمایش دارد (دوست است یا دشمن) . ورود همچنین به تماشاگر اعلام میکند که شخصیت نقش مهمی در داستان بازی میکند یا نه.
ورود شخصیت های اصلی شما نباید حالت آهسته سر خوردن به فیلم داشته باشد . باید ورودشان را رسا اعلام کنید .

دوربین عینی

بیش ترین مواقع این راوی به زبانی عینی صحبت می کند مثلا در باب دارد در خیابان قدم می زند .
لیندا را می بیند . لیندا از او رو بر می گرداند . در نوشتار به این می گوییم زبان راوی سوم شخص . ماهیت راوی و سبکی که داستان گفته می شود در همان ابتدای فیلم معرفی می گردد . آیا دوربین کنج کاو است ، بازیگوش است دانای کل است یا رمانتیک است ؟ آیا از نماهای بسیار بسته استفاده می کند یا از شخصیت ها فاصله می گیرد . از یک دوربین متحرک استفاده می کند یا ساکن؟ آیا از یک موتیف بصری استفاده می کند مانند کادر پایانی از میان یک در گاه در فیلم جویندگان جان فورد(۱۹۵۶)یا نور موضعی در فیلم ۵/۸؟ (هر عنصر بصری یا صوتی مکرر می تواند یک موتیف باشد .) آیا راوی نقشی فعال در تفسیر معنی یا نتایج یک اقدام به عهده خواهد گرفت یا با زحمت فراوان سعی می کند نکته ای از طرح داستانی را که برای درک داستان ضروری است خاطرنشان نماید؟ یا بی طرفی اختیار خواهد کرد و اجازه می دهد تماشگر به تنهایی گلیم خود را بیرون بکشد؟
برای کارگردان تازه کار کمک است اگر برای راوی این وظیفه را قایل شود که یقه ی بیننده را می چسبد و تا تمام نشدن فیلم رها...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> دوربین

episode film
۱۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

تکنیک فیلمبرداری از سوژه های متحرک

تکنیک فیلمبرداری از سوژه های متحرک ، موضوعی است که امروز توضیحاتی در مورد آن به شما بدهیم . پنینگ تکنیکی است که میتوان با استفاده از آن به نتایج شگفت انگیز و جالبی دست یافت . ( البته اگر شما آن را عالی انجام بدهید … و یا خوش شانس باشید !) . اما رسیدن به این نتیجه نیازمند تمرین است . ایده ی اصلی این تکنیک این است که دوربین را همزمان ، همراه با سوژه ی متحرک تنظیم کنید . نهایتا عکسی شارپ از سوژه ی در حال حرکت در پس زمینه ای تار بگیرید . عکس هایی که با این سبک گرفته می شوند به بیننده حس حرکت و سرعت را منتقل می کنند . تکنیک پنینگ برای ثبت عکس از سوژه هایی که سریع حرکت می کنند بسیار کارآمد است . مانند : ماشین های مسابقه ، حیوانات و دوچرخه سواران . تکنیک پنینگ در سوژه های در حال حرکت ، در مسیری نسبتا مستقیم هستند . طوری که عکاس میتواند مسیر سوژه را پیش بینی نماید ، بهتر کار می کند و نتایج کامل تری حاصل می شود .سوژه های که از یک طرف به طرف دیگر حرکت می کنند، به چالش کشیده می شوند . تیجه ی کار ، عکس هایی تار و مبهم و بی کیفیت است .

فیلمبرداری از سوژه های متحرک

چگونه از سوژه های متحرک عکس بگیریم

سرعت شاتر خود را کمی کمتر از آنچه که معمولا انتخاب می کردید ، تنظیم کنید . با ۱/۳۰ ثانیه شروع کنید و سپس آن را به مرور آهسته تر کنید . بسته به نور و سرعت سوژه ، می توانید سرعت شاتر را بین ۱/۸ و ۱/۶۰ تنظیم نمایید . خودتان در موقعیتی قرار بگیرید که در هنگام عکسبرداری از سوژه ، کسی یا چیزی مانع دید شما نگردد .همیشه پس زمینه ی شات خود را مدنظر داشته باشید . اگر اشکال یا رنگ هایی منحرف کننده در پس زمینه وجود داشته باشد ، نهایتا تار خواهند شد . با پس زمینه ای تک رنگ و یا ساده ، عکس های زیباتری حاصل خواهد شد و نتیجه بهتر است . هم زمان با نزدیک شدن سوژه ، به آرامی دوربین خود را در مسیر آن هماهنگ کنید . همچنین میتوانید از دیگر تجهیزات همچون مونوپاد یا سه پایه با سر چرخان استفاده کنید . برای گرفتن بهترین نتایج ، خودتان را موازی با مسیر سوژه قرار دهید ( این به تمرکز شما کمک خواهد کرد) . اگر دوربین شما فکوس اتوماتیک داشته باشد میتوانید فوکس را با نیمه فشردن دکمه ی شاتر انجام دهید . اگر دوربین به اندازه ی کافی در فوکس خودکار سریع نباشد ، نکات زیر را حتما رعایت کنید . آن را قبل از قرار گرفتن در معرض سوژه ، فوکس را تنظیم و سپس دکمه ی شاتر را آزاد کنید . وقتی دکمه ی شاتر را زدید تا جایی که میتوانید آن را به آهستگی و آرام انجام دهید . تا لرزش دوربین نیز کمتر شود .

 

فیلمبرداری از سوژه های متحرک

بعد از این که متوجه شدید شات کامل شده باز هم حرکت افقی دوربین به سمت سوژه را ادامه دهید . اگر دوربین دیجیتال شما قدیمی باشد، با مشکل شاتر لگ یا تاخیر در فیلمبرداری رو برو خواهید شد . شاتر لگ یعنی وقتی که دکمه ی شاتر را فشار می دهید تا زمانی که عکسبرداری بطور کامل انجام شود . تاخیری کوچک بین این دو بازه بوجود می آید . اگر تاخیر شاتر را تجربه کردید، نیاز است که لحظه ی گرفتن شات را پیش بینی نمایید . پس از اتمام آن ، حرکت افقی دوربین به سمت سوژه را نیز ادامه دهید . تنوع در تکنیک های پنینگ یا فیلمبرداری از سوژه های متحرک هیچ قانون و قاعده ای در رابطه با فیلمبرداری از سوژه های متحرک وجود ندارد . شما می توانید با استفاده از فلاش از سوژه در حال حرکت عکس بگیرید . تکنیک فلاش همگام آهسته ،تنها در صورتی کار می کند که سوژه به اندازه ی کافی به دوربین نزدیک باشد . یا فلاش شما به اندازه ی کافی قدرتمند باشد که بتواند موثر واقع گردد . این بیشتر به شما کمک می کند تا سوژه ی خود را در پس زمینه ای تار ، فیریز کنید . اگر از فلاش استفاده می کنید ، بهتر است تنظیمات مختلفی را امتحان کنید . تا بتوانید به درستی این کار را انجام دهید . در برخی موارد ، احتمالا نیاز است تا ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> فیلمبرداری از سوژه های متحرک

episode film
۱۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۳۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

ساخت تیزر موشن گرافیک (بخش چهارم)

نخستین حرکتها

انیمیتد گیف ، شکل سنتی انیمیشن ، یعنی فریم به فریم در وب را می توان همان شکل پیشرفته فیلیپ بوک دانست. مزیت انیمیشن با این فرمت نسبت به دیگر فرمت ها ، حجم کم و عدم نیاز به افزونه ها برای خواندن گرافیک های متحرک در فضای سایبر است که به نظر می رسد می توان تقریباً در بیشتر صفحات وب آنها را مشاهده نمود. شاید نخستین تجربه های موشن گرافیک در وب را بتوانیم در قالب فایلهای GIF ببینیم. این قالب گرافیکی به سرعت جای خود را در وبسایتها و فضای سایبر باز نمود. این دسته از انیمیشن تحت وب ، تعاملی نبود و با عمل کاربر عکس العملی نشان نمی داد. بیشترین کاربرد این قالب در نخستین نمونه های بنرهای تبلیغاتی تحت وب بود. عناوین و تصاویر معمولاً در چند فریم معدود و با حرکت های سریع سعی در جذب نگاه مخاطب می کرد. علت اصلی این محدودیت ، حجم فایل بود ، زیرا با زیاد شدن فریمها حجم فایل بیشتر می شد و بارگذاری آنها مشکل تر . البته استفاد ه های خلاقانه دیگری از این قالب هم می شد، مانند چرخش لوگوی یک سایت یا ستاره های چشمک زن در بک گراند.

نخستین حرکت های تعاملی

با پیشرفت و گسترش اینترنت و مطرح شدن نیازهای جدید و اهمیت یافتن دیزاین در وب ، با ارائه نسخه های کاملتر نرم افزارهای برنامه نویسی ، به نوعی دنیای وب متحول شد. حالا دیگر وقتی ماوس روی یک کلید می رفت ، کلید برجسته می شد و رنگ نوشته آن تغییر می کرد و با کلیک ماوس کلید فشرده میشد. در این مرحله ، هر دو زمینه انیمیشن سنتی و تعاملی در وب تحول یافته ، طیف وسیعی از حرکتها مانند منوها کشویی و عکس ها اسلاید شدند، از طرفی دیگر شاهد بارش برف روی صفحه وب یا اینکه حتی شکل یک ساعت عقربه ای به دنبال ماوس کشیده شود و بچرخد .

 

ساخت تیزر موشن گرافیک

ساخت تیزر موشن گرافیک

موشن گرافیک در مناظر شهری و معماری

درحال حاضر ، فناوری های دیجیتال نقش مهمی را در شکل دادن مناظر عمومی ایفا می کنند. این محیطها تلاقی منحصر به فردی از معماری ، طراحی داخلی ، تصاویر متحرک و صدا را دارا هستند ، تا با یک تجربه زیبایی شناسانه و معنی دار تعامل اجتماعی را بالا ببرند. نیز فناوری های دیجیتال نقش بسیار مؤثری در شکل دادن به بینایی ما در چشم اندازهای عمومی دارند. مراکز خرید، مراکز تجاری ، لابی های شرکت های بزرگ ، نمایشگاه ها ، فروشگاه های خرده فروشی ، رستوران ها و میادین ورزشی ، فرودگاه ها و… یکی از مزایای عمده ی ساختار آن است که مقیاس پذیر و قابل تغییر بوده ، به صفحه نمایش امکان ارائه تصاویر به صورت عمودی و افقی را می دهد. موشن گرافیک در طراحی  تصاویر این سیستم ها نقش تعیین کننده ای دارد .

در طول دهه ی گذشته فناوری صفحه نمایش های پیشرفته و کاربرد نور در فضاهای عمومی ، ساخت نشانه های تجاری و تصاویر رویایی به موشن گرافیک ها امکان تبدیل به بخشی از فضای فیزیکی محیط اطراف ما را داده است. بر خلاف ال سی دی های مسطح و یا صفحه نمای شهای پلاسما ال ای دی ها را می توان به هر اندازه و نسبت و موقعیت هندسی تهیه و آماده کرد. این صفحه نمایش ها با گوشه های کاملاً مربع تولید شده است و هیچ فضای خالی بین ماژورهایش وجود ندارد و به همین دلیل تصاویر را به صورت یکپارچه نمایش می دهد. نتیجه گیری کاربرد انیمیشن و موشن گرافیک در رسانه های جدید عاملی پویا، تاثیرگذار و البته لازم و ضروری است. وجود حرکت در این رسانه ها و به ویژه فضای مجازی، در اصل پاسخی به کم تحرکی فیزیکی و جسمی انسان در فضاهای محدود عصر جدید می باشد. این مسأله در هنر نیز از دیرباز مورد توجه قرار داشته اما به اقتضای شرایط روز گسترش چشمگیری یافته است.

 

ساخت تیزر موشن گرافیک

ساخت تیزر موشن گرافیک

از آن جا که توسعه ی کامپیوترها روزبه روز پیشرفتمی کند، مطمئناً مرز جدایی مابین هنرمند و تکنیسین باریک تر می شود و خلق آثار گرافیکی به ویژه گرافیک متحرک و انیمیشن وابستگی ناگزیر و تنگاتنگی با رایانه و نرم افزارهای تخصصی آن داشته ، آفرینش هایی از این دست منوط به ترکیبی از چند تخصص مرتبط می باشد که در آن تکنیسین ها و اجراکاران به محوریت طراح در فرایند برنامه ریزی و تولید ایفای نقش می نمایند. ابزار طراحی و تولید تکنیک های گرافیک متحرک از انواع شیوه های سنتی تا شیوه های جدید متنوع بوده لیکن برای بارگزاری در رسانه های جدید از قالبها و شیوه های مشترک استفاده می کنند که...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> ساخت تیزر موشن گرافیک (بخش چهارم)

episode film
۱۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

انواع هنر دیجیتال

تلاش های ادوارد مایبریج در ثبت حرکت به نوبه ی خود ستودنی و حایز اهمیت است. او از حیوانات و انسان ها در حال حرکت تصاویری را ثبت نمود که منبعی برای هنرمندان بعدی گردید .در نیمه ی دوم قرن بیستم ، تصویر الکترونیکی یا به عبارت دیگر آنچه در یک نمایشگر الکترونیکی دیده می شود ، به پدیده ای رایج تبدیل شد. در واقع ، این زمان ، مرحله ای است که عکاسی به یک مرحله ی فراتر ، یعنی دنیای تصویر متحرک یا تصویر الکترونیکی ، گام نهاد. در طول دهه ی ۱۹۶۰ پدیده ی ویدئو رفته رفته گسترش یافت و هنرمندانی چون نوم جون پایکولف وستلو مایکل نول از تکنیک ویدئو در خلق هنرهای تجسمی (نه سینما) استفاده کردند . عمده ترین سبک ها و جریان های آن که به نوعی به تصویر دیجیتال یا آنالوگ و هم چنین صدا وابسته هستند ، عبارتند از: “ویدئو آرت ، کامپیوتر آرت ، دیجیتال آرت ، فراکتال آرت (هنر تکامل یا پویا) ،هنر تعاملی ، الکترونیک آرت ، فکس آرت ، سیستم آرت ، تله ماتیک آرت ، رادیو آرت ، روباتیک آرت ، بیوآرت ( هنر بیولوژیک) ،هنر صدا هنر اطلاعات ، ویدئو گیم آرت ،   اُسکی آرت هنر ترادیجیتال هنر اختلال در تصاویر دیجیتال و نِت آرت.

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

هنر ویدیو/ اجرا

هنر ویدیو/ اجرا ، مشتمل بر چیدمانهای چند پرده ای ، گسترنما ، چند کاربر و غیربومی (به عبارت دیگر آنلاین) می باشد و بر اساس نظریات نویسنده ی کانادایی “مارشال مک لوآن ، که پیامدهای گسترده ی انفجار رسانه را مفهوم سازی کرده است ، به وجود آمده است ، او در این زمینه می نویسد: هرکدام از رسانه های جدید ما ، به عبارتی زبان تازه ای هستند ، نوع جدیدی از رمزگذاری برای تجربیات گروهی که با عادات کاری جدید و آگاهی های جمعی تازه به دست آمده اند. او در سال ۱۹۶۹ گفت: رسانه های جدید شیوه ای برای پیوند زدن ما به دنیای واقعی هستند و آن چه را از دنیای گذشته باقی مانده است ، به دلخواه بازسازیمی کنند. بعد از سپری شدن دوران ایسم های گوناگون عصر مدرنیسم ، در دهه های پایانی قرن بیستم ، آثار هنری ، بیشتر بر مبنای تکنولوژیای که به خدمت می گرفتند طبقه بندی شدند. در حقیقت ، تکنولوژی ، تولید ، پردازش و پخش اثر ، مبنای تفکیک و نامگذاری نوع اثر گردید. ویدیو آرت نیز که محصول مستقیم رسانه های دیداری و شنیداری نو ظهور بود و طی دهه ی ۶۰ و ۷۰ نمادِ تلفیق هنر با تکنولوژی محسوب می شد از این قاعده مستثنا نیست. چینشهای بسیار متنوعِ ضبط و پخش استودیویی و خانگی ، انواع سینتی سایزرهای ویدیویی ، سطوح ، پرده ها و صفحات گوناگون ارائه ی اثر ، نوع به کارگیری و ارائه ی فکر در این تکنولوژی باعث به وجود آمدن انواع ویدئو آرت در سالهای دهه ی ۶۰ و ۷۰ شدند که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

انواع ویدئو آرت عبارتند از

۱) ویدئوی چیدمان

۲) ویدئوی تک کاناله

۳) ویدئوی چند کاناله

۴) ویدئوی اجرا

۵) ویدئوی تعاملی رویین پاکباز نیز در دایرهالمعارف هنر ، ویدئوآرت را اینگونه تعریف کرده : کاربست فناوری تلویزیون و ضبط نوار ویدئو در آفرینش آثار هنری.

تلاشهای معاصر در بازنمایی حرکت با وجود آن که در بازنمایی بصری ژرفا ، نظام های کاملاً متفاوتی از جمله پرسپکتیو خطی و سپس حجم سازی از طریق سایه روشن به کار گرفته می شد ، تا آن جا که مربوط به بازنمایی بصری حرکت می شود پیشرفت های زیادی حاصل نشده بود. می توان گفت که علت کندی نسبی آهنگ زندگی بود؛ بنابراین نظم دهی و بازنمایی وقایع می توانست بدون عواقب جدی ، با فرمول بندی های ایستا درک شود. وقایع به وسیله اشیاء و اشکال ایستای شبیه به خود و در سکونی مداوم ، اندازه گیری می شدند. اما این نقطه دید بی تحرک ، هر اعتباری را از دست داد ، چون تجربه های روزمره با سرعت بسیار با شتاب های نوری که در آنها ثبات چیزها و هویتشان هر لحظه در آستانه نابودی بود ، شروع به بمباران انسان کردند. وقتی زندگی و روابطی که انسان با آنها رو به رو بود ، پیچیده می شد ، بررسی مفاهیم که نه مربوط به ثبات چیزها و جست و جوی شیوه ای نو برای دیدن که بتواند بازنمودی از قلمرو پرتحرک انسان باشد ضرورت بیشتر می یافت. اتفاقی نیست که در دوران ما ، اولین رشته تلاش ها ، برای صورتبندی مجدد پدیده های طبیعی با مفاهیم پویا انجام گرفت. این صورتبندی ها درباره تصور ما از دنیا ، تقریباً تمام جنبه هایی را که می شود درک کرد در برمی گرفت. تفسیر دنیای عینی با مفاهیم مادی ، درک ارگانیسم زنده ، کشف رمز درونی پیشرفت اجتماعی و تفسیر بصری رویدادها ، مبارزه ای را شروع کرده اند که هنوز هم برای یافتن معیار جدیدی که به قدر کافی انعطاف پذیر باشد و بتواند هماهنگ با تغییر و تنوع پویای رویدادها گسترده و فشرده شود ، ادامه دارد . در این اثنارسان های جدید آیینه ی تمام نمای سرعت و حرکت های متناسب با زندگی امروز است.

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

در عصر ارتباطات بدون استمداد از رسانه ها ، تطابق با شرایط نوین بسیار سخت و گاهی غیر ممکن می نماید . هنگامی که دربارۀ رسانه جدید سخن می گوییم، غالباً مراد استفاده هنرمندان از تکنولوژی هایی است که پیشتر در خدمت فعالیت های تجاری و استودیوهای تبلیغاتی بوده اند. معمولاً هنرمندان برای دستیابی به این تکنولوژی ها مجبور بودند تا ورود آن ها به بازار عمومی برای مصارف داخلی و سرگرم کننده ، در انتظار بمانند. چیزی که مفسرین از آن در عرصۀ هنر معاصر به عنوان tech-High یاد می کنند.لیکن مراد از رسانه در اینجا به طور خاص ، رایانه ، انواع صفحات الکترونیکی و دیجیتال و حتی تلویزیون ، تبلت و موبایل هایی هستند که به نظر می رسد مرزهای فعالیت آن ها هر روز نزدیکتر و به موازات یکدیگر درحال حرکتند. رشد روز افزون و رقابتی آن ها و توجه به تاثیر آن در امور مختلف زندگی ، از هرکدام یک واحد چند رسانه ای پدید آورده به طوریکه هریک فرای وظیفه اصلی ، مجهز به برنامه های جنبی و کاربردی متنوعی هستند. در این راستا کاربردهای طراحی گرافیک به ویژه قالب های گرافیکی متحرک و انیمیشن ، چه از چهارچوبه های گرافیکی نظیر صفحه آرایی ،  منوها ، دکمه ها ، تصاویر ، آبجکتها ، متون و افکت های حرکتی و چه برنامه های آماده نظیر بازیهای رایانه ای ، نرم افزارها و… در رسانه ها بیش از پیش خودنمایی می کنند که این کیفیت بیش از همه در وب قابل رویت است. یکی از شیوهه ای جذاب برای از بین بردن سکون در این رسانه ها به ویژه صفحات وب ، انیمیشن یا به عبارت بهتر گرافیک متحرک(موشن گرافیک)است.

 

 

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

این گرافیک متحرک ، به دو شکل سنتی و تعاملی در وب گسترش پیدا کرده است که این دو روش عبارتند از

۱) لوگوها و بنرهای تبلیغاتی که در آنها از حرکت برای جذب بیشتر نگاه استفاده می شود.
۲) حرکتی (انیمیشنی) که در پاسخ به عمل کاربر اتفاق می افتد. مثلاً یک منو که با رفتن ماوس روی آن باز می شود. امروزه این دو شکل آن چنان با یکدیگر تلفیق شده که تمایز آن ها گاه امکان ناپذیر است. ضمن اینکه تاثیر متقابل زمینه های مختلف مرتبط ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> ساخت تیزر موشن گرافیک

episode film
۰۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

ساخت موزیک ویدیو

موزیک ویدیو فیلم چند دقیقه ای کوتاهی می باشد که یک قطعه ی موسیقی را در سبک های مختلف به طور مثال پاپ ، راک ، رپ ، سنتی  به تصویر می کشد. امروزه موزیک ویدیوها برای جنبه ی تجاری و افزایش فروش آلبوم ها و فروش بلیت های کنسرت ها ساخته می شوند. تاریخچه ی ساخت موزیک ویدیو به طور دقیق معلوم نمی باشد ولی می توان گفت که در سال ۱۹۸۰ زمانی که MTV فرمت آن ها را مشخص کرد مورد توجه اکثریت مردم قرار گرفت . از سال ۱۹۸۰ به بعد بود که کلمه ی موزیک ویدیو همگانی شد و همه به این اسم او را می شناختند.

امروزه در دنیا خوانندگان برای بهتر دیده شدن تمایل زیادی به ساخت کلیپ تصویری برای موزیک هایشان دارند . ساخت  موزیک ویدیو دارای  تاثیر بسیار بالایی برای جذب مخاطب و شناخته شدن خواننده به مردم می باشد . در قدیم که ساخت موزیک ویدیو رایج نبود مردم بیشتر صدای خوانندگان را می شناختند و تصویر آن ها را ندیده بودند . یک موزیک ویدیو خوب باید بتواند تمام چیزهایی که خواننده می خواسته با ترانه و موسیقی به شنونده انتقال بدهد را به صورت تصویری و با جذابیت بالا انتقال دهد .  موزیک ویدئو باید  بتواند اثر کار را چند برابر کند زیرا تلفیق موسیقی و تصویر تاثیر پذیری بیشتری برای مخاطبان دارد . استفاده از تجهیزات و تکنیک های روز سینمایی ، لوکیشن های جذاب ، نوشتن سناریو و انتخاب عوامل ساخت و انتخاب بازیگران از وظایفیست که تیم سازنده ی موزیک ویدئو اپیزود فیلم به خوبی می تواند از پس آن بر آید .

 

 

موزیک ویدیو

امروزه با وجود  پیشرفت تکنولوژی و تکنیک های روز سینمایی در سال های اخیر  می توان موزیک ویدیو را به اشکال مختف و حتی در ژانرهای مختلف سینمایی ساخت . یک موزیک ویدئو می تواند داستانی رئال باشد یا اینکه تلفیقی از رئال و انمیشن باشد یا کلا به صورت انیمیشنی باشد . می توان با استفاده از پرده سبز و جلوه های ویژه سینمایی تصاویر فوق العاده ای خلق کرد . در گذشته برای ساخت موزیک ویدئو هزینه ی بالایی باید پرداخت می شد زیرا خواننده و بقیه ی عوامل باید در لوکیشن های مختلفی حضور پیدا می کرند ولی از زمان پیدایش پرده سبز و جلوه های ویژه سینمایی هزینه هابه مراتب کمتر شده است . سعی ما بر این است تا با ساختن موزیک ویدئو های جذاب و دیدنی در بهتر دیده شدن و شناساندن خواننده ی های جوان و خلاق به مردم بهترین کلیپ را برایشان بسازیم . تیم سازنده ی اپیزود فیلم بعد از گوش دادن به موسیقی خواننده  در جلسه ای تمام خواست ها، نظرات و ایده ها  او را در نظر می گیرند و با استفاده از آن ها آغاز به نوشتن سناریو...

ادامه در سایت ایپزود فیلم =>> ساخت موزیک ویدیو

episode film
۰۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

صنعت سینمای برزیل

برزیل از نظر توسعه ی سینمای ملی موفق تر از مکزیک بوده است.این کشور(جمعیت حدود ۱۶۰ میلیون نفر)ایتدا سیستمی به شیوه ی هالیوود اتخاذ کرد اما بعدها آن را به نفع تولید مستقل کنار گذاشت.به رغم آنکه از سال ۱۹۰۸تا ۱۹۱۱ از ترکیب عمودی کمپانی های فیلم در این کشور کوشش هایی در راستای ایجاد یک سینمای ملی صورت گرفته بود اما مانند کشورهای دیگر آمریکالاتین بخش اعظم بازار فیلم برزیل در۱۹۲۴را فیلم های هالیوودی تشکیل میدادند.از میان۱۴۲۲فیلمی که در ۱۹۲۴ به ممیزی رفتند ۱۲۶۸،یعنی ۸۶ درصدشان از ایالات متحد وارد شده بودند.اما در ۱۹۳۲ رییس جمهور جتولیو وارگاس حق تقدمی را برای نمایش فیلم های داخلی مقرر کرد.از آن سال تا سالخودکشی وارگاس در ۱۹۵۴ یک الگوی دولت مدار سرمایه سالار در صنعت ملی فیلم این کشور ظاهر شد،اما الگوی اخیر لطمه ی قابل ملاحظه ای بر سلطه ی سینمای آمریکا نزد.
موفق ترین گونه های ملی در این دوره را نوعی موزیکال التقاطی و کمدی های مردم پسند تحت عنوان چانچادا(ترجمه تحت اللفظی آن “آت و آشغال فرهنگی”)تشکیل می داد که در آن ها مجریان کمیک رادیو ،و نوعی کاباره ی برزیلی ،ایفای نقش می کردند.پس از مرگ وارگاس سینمای برزیل تا یک دهه دچار سردرگمی بود و بحران های مداوم اقتصادی و دولت های ضعیف یک تغییر بنیادی اجتماعی را می طلبید ، و با توجه به این پیش زمینه ها بود که سینمانوو(“سینما نو”)ی برزیلی زاده شد.

سینمای برزیل

سینمانوو بر آن بود تا در مقابل واقعیت های عقب ماندگی ،فقر و استثمار ،که تا به امروز دامنگیر سینمای برزیل بوده است ،رهیافت تازه یی در پیش گیرد.فیلمسازان سینمانوو با ایجاد خطوط ارتباطی تازه با طبقه ی کارگر و تمرکزی تازه بر فرهنگ و سنت مردمی در کشور ،تکنیک های بدیهه سازانه ی نئورئالیسم ایتالیا (از جمله استفاده از بازیگران غیر حرفه ای و فیلمبرداری در مکان واقعی)و راهکار های تولیدی موج نوی فرانسه (از جمله برنامه ریزی مالی نو آورانه با بودجه ی اندک و گاه تولید به صورت تعاونی)را الگو قرار دادند.
به این کارگردان ها به عنوان بخشی از آرمان مارکسیستی خود به انتقاد از استعمار سینمای برزیل توسط هالیوود پرداختند و تا جایی که امکان یافتند معیار های کلاسیک روایی را نادیده گرفتند.رهبری آشکار این نهضت را گلوبر روشا (۸۱_۱۹۳۹)بر عهده گرفت و با فیلم ها و نوشته های نظری خود سینمای نوی آمریکای لاتین…

را پایه ریزی کرد_سینمایی که واقعیت های سیاسی و اجتماعی در کشوری که نیمی از مردم آن بیکار و نیم دیگر بی سواد بودند را مد نظر داشته باشد.آثار عمده ی روشا به هر سه مرحله ی شناخته شده ی شینمانوو پاسخ داده اند.فیلم های مرحله اول ، از ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۴،به تاریخ پرولتاریایی پرداخته و نوعی خوشبینی افراطی را منعکس کرده اند؛فیلم های این دوره عبارتند از خدای سیاه ،شیطان سفید(۱۹۶۴)از گلوبر روشا؛تفنگ ها(۱۹۶۴)از روی گوئرا (متولد ۱۹۳۱)،و زندگی های عقیم(۱۹۶۳)از نلسن پریرادس سانتس (متولد۱۹۲۸)؛که هر سه فیلم از طرق مختلف به زندگی کشاورزان سراتو ،دشت بایر و فقرزده ی شمال شرق برزیل پرداخته اند.از جمله آثار این مرحله می توان فیلم گانگا زومبا(۱۹۶۳)از کارلس دیه گوئز (متولد۱۹۴۰)را نیز نام برد که روایتی است تاریخی درباره ی شورش موفقیت آمیز بردگان در یک مجتمع نیشکر در سده ی هفدهم.این فیلم ها و آثار مشابه ، که بیست درصد از تولید کل صنعت فیلم برزیل را تشکیل می دادند ،در جشنواره های جهانی به موفقیت های فوق العاده ای دست یافتند و پنج تای آن ها در ۱۹۶۲ جوایز ممتازی گرفتند.

 

سینمای برزیل

مرحله ی دوم (۶۸_۱۹۶۴) دوران بازنگری و سرخوردگی بود ،زیرا در این مرحله دولت برزیل با یک کودتای نظامی سقوط کرد و هیچ اثری از مردم سالاری در کشور باقی نماند.فیلم های چالش(۱۹۶۶)از پائولو سزار ساراسنی و سرزمین دلهره(۱۹۶۷)از روشا در این دوره ساخته شدند و قهرمان های هر دو فیلم روشنفکر های شهرنشینی هستند که دچار تزلزل فکری اند.در مرحله ی نهایی و از جهاتی مهم ترین مرحله (۷۲_۱۹۶۸)،متناسب با شرایط تحمیلی و سرکوبگر نظامی حاصل از پنجمین قانون اساسی برزیل ، فیلمسازانسینمانوو برای فرار از ممیزی به شکل افراطی به نماد گرایی روی آوردند.
به گفته ی رندال جانسن و روبرت استم این...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> سینمای برزیل

episode film
۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

تیزر موشن گرافیک (بخش دوم)

نمونه هایی از تلاش برای نمایش حرکت در آثار تاریخی

در کهنترین آثار مکشوفه از هنر انسان دوره ی پارینه سنگی ، تلاش او برای دستیابی به احساس حرکت آشکار است. شاید تاریخ تصاویر متحرک به نقاشی های غارهای لاسکوی فرانسه و آلتامیرا در اسپانیا برگردد . در تصویری متعلق به حدود ۳۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ سال پیش در غار آلتامیرای اسپانیا گرازی را با ۴ دست و ۴ پا مشاهده می کنیم، به نحوی که دو مرحله از دویدن گراز را نشان می دهد این شیوۀ که از طریق تکرار صورت می گیرد از قدیم برای القای حرکت به کارگرفته شده است. شیوه ی القای حرکت از طریق تکرار به صورت گسترده در هنر شرق دیده می شود. در آن جا حیوانات را با تعداد زیادی پا برای نشان دادن حرکت به تصویر کشیده اند و یا آنها را بطور پی درپی به گونه ای تصویر کرده اند که می توان فرم سیال و در حال حرکت گروهیشان را احساس کرد. دریافتهای باستان شناسان از یونان قدیم ، مصر باستان و شرق دور نیز این تلاش برای ثبت و نمایش حرکت مشاهده می شود که در اینجا ناگزیر به دلیل حجم زیاد مطالب از پرداختن به آنها اجتناب شده است. اما حدود پنج هزار سال پیش هنرمندان ایرانى در نقشهایى که روى سفالین هاى شهر سوخته ترسیم می کردند توانستند اولین تصویر متحرک جهان را پدیدآورند. توجه به حالات حیوان و اتصال حرکات آن در گردونه دوار سفال به خوبی بیانگر درک تصویری از حرکت است؛ به نحوی که به نظرمی رسد سفالگر ایرانی با نگاه عمیق به حرکت حیوان و نیز درک فیزیک حرکتی و ارتباط آن با پایداری دید به ثبت تصویر پرداخته است. محققان پس از بررسی این شیء، دریافتند نقش موجود بر آن برخلاف دیگر آثار  به دست آمده از محوطه های تاریخی شهر سوخته ، تکراری هدفمند دارد ، به گونه ای که حرکت بز به سوی درخت را نشان می دهد .

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر موشن گرافیک

حرکت موضوع اصلی کارهای هنرمندان فوتوریست است . اساس شیوه ی فوتوریسم بر این است که حرکت اشیاء در فضا درست مانند نوسانات نور یا صوت سبب افزایش و یا تغییر شکل آنها می شود. فوتوریسم از ریشه فوتور یا فیوچر به معنی آینده گرایی مکتبی ادبی و هنری است که ابتدا در سال ۱۹۰۹ با بیانیه ادبی فیلیپوتوماسو مارینتی شاعر و نویسندۀ ایتالیایی به عنوان نظریه پرداز و بنیانگذار فوتوریسم در ایتالیا بنا نهاده شد و به دنبال آن درفرانسه ، روسیه و بریتانیا گسترش یافت.

فوتوریس تها عاشق حرکت ، سرعت ، سروصدا ، هیاهو ، صنعت، ماشین ،آلودگی و شهرها بودند و این چیزها بود که آنها را به هیجان می آورد .
هنرمندان فوتوریست ، دینامیسم وحرکت را نه تنها در ماشین و چرخ جستجو می کردند بلکه عضلات انسانی و انرژی و جنبشی که در آن بود نیز آنها را بر می انگیخت. نقاشان فوتوریست عموما با تکرار حرکت شکل ها و خطوط سعی در نمایش حرکت و تغییر دائمی شکل ها داشتند. چنانکه مشاهده می کنید از ضرب آهنگ خطوط منحنی و شکسته در تابلوی بوچونی برای نمایش حرکت استفاده شده است .  نیز جیاکومو بالا در تابلوی سگ با قلاده ، سگ را در حال دویدن نمایش می دهد به واسطه دویدن ، حال تهای مختلفی در دست ها ، پاها ، دم ، بدن و سر سگ ایجاد شده است که همچون فیلم متحرکی در صحنه یک تابلو به تصویر در آمده است. بالا که در آثار خود به مفهوم نوینی در حرکت فرم رسیده بود ، بعدها به سمت انتزاع گری پیش رفت.

تیزر موشن گرافیک

 

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر موشن گرافیک

در بسیاری از نقاشی های فوتوریستی مراحل مختلف حرکت با هم ترکیب شده و تصویری محو و پویا از حرکت را بوجود می آورند .  این زیبایی شناسی خاص ، که بیانگر خطوط تأ ثیرگذار این جنبش بود . در مجسمه سازی  نیز تجلی یافت نیز به کار گرفته شد. درعکاسی نیز ، با تابانیدن نور برای چند ثانیه به نگاتیوها ، حرکات یک انسان را از شروع تا پایان آن ثبت می کردند به عکاسی فوتوریستی عنوان کرونوگرافی و یا فوتودینامیسم اطلاق شد. این در حالی بود که فاصله ی بین شروع تا پایان ، بر اثر حرکت فرد به صورت محو ظاهر می شد. در این گونه عکس برداری ، حرکات گذرای سوژه در فضای عکس دنبال می شد . صورت ها و اندام افراد مثل اشباح به تصویر در می آمد فوتوریست ها فوتوریست ها با تماشای جهان از چشم مکانیکی یک دوربین ، دیدگاهی جدید و کاملا ماشینی را عرضه کردند که قادر به مشاهده و شکار زمان
و فضا به شیوه ای فراتر از قابلیت های انسان بود در روزگار ما ، یعنی عصر کامپیوتر نیز فلسفه ی مشابهی به چشم می خورد با این تفاوت که چشم دیجیتالی کنونی این توانایی را دارد که به تمامی دیدگاه ها و پیش بینیهای فوتوریسم جامه ی عمل بپوشاند.

در دهه ی شصت میلادی گروهی از نقاشان مجموعه ای از خطها ، شکل های خرد و سطح های رنگی درخشان را متقارن و متمرکز به نظم در می ا‌ورند که لرزنده ، پیش آینده و پس رونده جلوه کنند. در این روش اساس کار تحریک شبکیه ی چشم برای ایجاد واکنش های بصری فیزیولوژیک در مخاطب است. این هنر از هنر عامه مشتق شد و به  به ساخت تیتراژهایش کرد. شاید از اینجا بتوان طراحی گرافیک متحرک را به طور بارز مشاهده نمود. خیلی از منابع غربی آثار او را ابتدای شکل گیری هنر طراحی گرافیک متحرک می دانند. البته بسیاری از هنرمندان طراح تیتراژ و اتفاقات مرتبط با فناوری های جدید نظیر پیدایش اینترنت و سایر رسانه های تعاملی در
شکل گیری این هنر نقش بسزایی داشتند  اساس گرافی کهای متحرک ساز به دهه ی ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بازمی گردد ، هنگامی که هالیوود تعدادی از طراحان گرافیکی مثل سائول باس افسان های را گرد هم آورد و از آن ها خواست که طراحی عنوان سریال ها برای فیلم های برجسته را به عهده بگیرند .

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر موشن گرافیک

تلاش ها برای ایجاد حرکت ادامه داشت تا سائول باس در این دهه شروع  به ساخت تیتراژهایش کرد. شاید از اینجا بتوان طراحی گرافیک متحرک را به طور بارز مشاهده نمود. خیلی از منابع غربی آثار او را ابتدای شکل گیری هنر طراحی گرافیک متحرک می دانند. البته بسیاری از هنرمندان طراح تیتراژ و اتفاقات مرتبط با فناوریهای جدید نظیر پیدایش اینترنت و سایر رسانه های تعاملی در شکل گیری این هنر نقش بسزایی داشتند . اساس گرافیک های متحرک ساز به دهه ی ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بازمی گردد ، هنگامی که هالیوود تعدادی از طراحان گرافیکی مثل سائول باس افسانه ای  را گرد هم آورد و از آن ها خواست که طراحی عنوان سریال ها برای فیلم های برجسته را به عهده بگیرند.

تلاشها برای ایجاد حرکت ادامه داشت تا سائول باس در این دهه شروع به ساخت تیتراژهایش کرد. شاید از اینجا...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

episode film
۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۵۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک (بخش اول)

در نوع زندگی امروز بشر ، به دلیل کوچکتر شدن فضاهای زندگی نسبت به قبل ، از خانه های بزرگ و حیاطدار به زندگی آپارتمان نشین متراکم ، مصنوعی و گلخانه ای ، و در ازای آن ، توسعۀ طول و عرض صفحات تلویزیون ، تلفن های همراه ، رایانه ها و تابلوهای تبلیغاتی ، نیاز به وجود حرکت خصوصاً در انواع این رسانه ها بیشتر از پیش احساس می شود. در این دوره ، فضاهای وسیع محیط های زندگی در گذشته و تابلوهای هنری با سبکهای آن قرون جای خود را به صفحات دیجیتالی با تصایر پرتحرک و رفته رفته تعاملی می دهند. انسان پر تحرک دیروز در این فضای تنگ و محدود همواره غرق در حیات پر تحرک محیط رسانه ای می شود. در همین راستا ، هنرمندان به طور متقابل با حساسیت زیاد و درک شرایط ، فضایی متناسب خلق می کنند تا بتوانند میان نیازهای بشری با وضعیت روز تعادل برقرار کنند. کپس می گوید: محدودیت های سیستم عصبی ما ، نه تنها تعداد و گستره ی واحدهای بصری ای را که می توانند مثل یک کل درک شوند ، یعنی نه تنها محدودیت های فضایی را ، بلکه حتی محدودیت های تجربۀ فعال بصری را نیز تعیین میکند.
نمی توانیم مدتی دراز رابط های ایستا را بنگریم و علاقۀ خود را از دست ندهیم؛ همانطور که ممکن نیست مدت زیادی در اتاقی دربسته که ذخیره اکسیژن آن زود به پایان میرسد زنده ماند. تصویر به مثابه تجربه های زنده نمی تواند برای مدتی طولانی در ساختاری منجمد بماند برای آنکه تصویر ارگانیزمی زنده باشد لازم است مناسبات درونی مدام تغییر یابند به چشم و ذهن باید با مناسبات بصری پرتحرک خوراک رساند. تنها این تنوع مراجع می تواند انگیزه ضروری برای تمرکز دقت روی سطح تصویر را تدارک ببیند. تغییر، تحرک میافریند .

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تکرار حرکت دایره وار رنگ

در هنر ، حرکت ویژگی های خاص بیانی خود را می یابد ونگوک با تکرار حرکت دایره وار قلم موی خود ، چیزهایی را که مییبیند به روش ابداعی خود خلق می کند . سورا نیز برای بیان خاص خود از تکرار نقاط استفاده می کند .
واسیلی کاندینسکی ، که آثار و نظریه هایش الهام بخش بسیاری از انیماتورهای انتزاعی بوده ، علاقه ی زیادی به موسیقی دارد. او می گوید نقاشی که هی چگونه جذابیتی در بازنمایی ناب اثر هنر یاش نمی بیند و توسط آن نمی تواند زندگی درونی اش را بیان کند ، چاره ای جز حسرت خوردن به موسیقی که یکی از غیر مادی ترین هنرهای امروزی است ندارد. طبیعتاً اوبه این موضوع می اندیشد که روشهای موسیقایی را در هنر خود به کار گیرد. به همین دلیل است که امروزه از ریتم درآثار انتزاعی استفاده شده و به طور مکرر ازرنگ در این فیلم ها به کار گرفته می شود.
این به درستی نشان از توجه هنرمندان ازدیرباز به جذابیت و حضور عناصر پویا درآثارشان می باشد.
گیرنده های حسی ما گاهی حرکت واقعی و برخی اوقات فرضی از حرکت را دریافت می کنند که حاصل خطای دید انسان است، داده های حرکتی متنوعی که زاییده ی جامعه امروز و سرعت تحمیل شده بر آن است در قالب های جدیدی تجسم می یابند. نقاشی متحرک ، تیزرهای تبلیغاتی ، تابلوهای LED و… نمودی جدید از بازسازی حرکتند. احساس سقوط یا صعود اشیاء به تناسب وزنشان چیزی است که در ناخودآگاه حسی ما ، به دنبال تجربه های متعدد و پی در پی ما وجود دارد . در هنرهای تجسمی به خصوص آن دسته از هنرها که به انتقال پیام و ارتباط بیشتر با عموم و فرهنگ بصری جامعه توجه دارند تأکید هنرمندان بر عناصر جذابیت اثر مشهود است. استفاده از نشانه های تصویری در این آثار دستمایه های بالقوه القای معانی هستند و به همین منوال تأثیرگذاری حرکت بر دیگر عناصر و در ادامه آنها میتواند آن را تقویت نماید.

 

 

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تقریباً هر طرح گرافیکی سه هدف اصلی دارد؛

۱) جلب توجه
۲) خلق یک حالت بصری فراموش نشدنی
۳) مخابره یک پیام

 

مخابره یک پیام ،بهترین راه به نتیجه رسیدن دو هدف اولیه در نظر گرفتن تأثیر بصری است. طراحی و لی آوت پروژه ی شما تعیین خواهد کرد که آیا هر شخص برای آنچه به عنوان پیغام ارتباطی عرضه می کنید به قدر کافی توقف میکند. ارزشمندترین متن یکآگهی تبلیغاتی در جهان احقاق خوانده شدن ندارد اگر شما نتوانید خواننده را جذب کنید و تنها راه برای آن عوامل بصری است .حرکت در تبلیغات محیطی وسیله ی اصلی افزایش توجه و البته مؤثرترین محرک برای حس بینایی است. کوچکترین جابجایی و تغییر در محیط دیداری موجب جلب توجه می شود. پس برای جلب بیشتر توجه مخاطب ، عناصری که حرکت دارند، آن بخش از موضوع است که قصد تمرکز بیشتر بر روی آن وجود دارد. با توجه به حساسیت قوه ی بینایی انسان، مهمترین وظیفه ی گرافیک متحرک در هرگونه تبلیغات ، جلب توجه بیشتر مخاطب است. تاریخچه ی طراحی گرافیک متحرک در ابتدا فصل مشترکی با انیمیشن و سینما دارد. از آغاز پیدایش انسان ، در دستیابی به احساس حرکت در هنر تلاش شده است. تاریخ تصاویر متحرک به نقاشی های اولین تصاویر متحرک دنیا در دور جام منقوش و سفالین شهر سوخته سیستان، غارهای لاسکوی فرانسه و آلتامیرای اسپانیا...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> تیزر موشن گرافیک

episode film
۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۵۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر