موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران – خیابان خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین

شماره تماس: 242 888 22 021
شماره تلگرام: 16 69 779 0912

ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی

در این مقاله می خواهیم پنج نکته برای آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی بیان کنیم تا با انجام آن ها قبل از چاپ ، نسخه نهایی تصاویر را ثبت نمایید .
فیلمبرداری تبلیغاتی یکی از ابزار های مناسب برای بازاریابی ، تبلیغات و تجارت به حساب می آید و با شناختن کارهای خود می توانند مانند دیگر هنرمندان ، طرفداران خود را داشته باشند و از حمایت آن ها برخوردار شوند .

عجله نکنید

همیشه مطمئن شوید که اطلاعات بر روی تصویر دقیق است .
اگر شما تصمیم گرفته اید اطلاعات را بر روی تصویر جا به جا نمایید باید دقت داشته باشید در این جا به جایی از اطلاعات آن چیزی کم نشود .
برای ساخت بروشور و فیلم های تبلیغاتی بهتر است حداقل سه نفر راجع به نتیجه نهایی نظر دهد تا صحت نوشته ها و آدرس های موجود را تایید کنند ، توجه داشته باشید برای رسیدن به نتیجه نهایی ، هرگز عجله نکنید . بیشتر در آن زمینه صبر به خرج دهید ، به همان نسبت در هزینه و زمان صرفه جویی می شود .

رنگ فیلم

یکی دیگر از نکات آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی رنگ فیلم تبلیغاتی است ، فیلم به شکل سیاه و سفید و یا رنگی ، معمولا یکی از موارد حساس در فیلم تبلیغاتی به شمار می رود . معمولا در فیلم هایی که قرار است تم کلاسیک داشته باشد ، فیلم ها را به شکل سیاه و سفید انتخاب می کنند ، باور موجود بین تمام افراد این است که برای تبلیغات با تم مدرن و محصولات جدید امروزی بهتر است که فیلم ها رنگی باشد ، هنگامی که شما می خواهید برای موضوعی فیلم تبلیغاتی تهیه نمایید چندان مطمئن نیستید که فیلم رنگی باشد یا سیاه و سفید .
بهتر است در این زمینه نظر دوستان و اعضای خانواده را بپرسید .
معمولا این افراد با توجه به حسی که راجع به محصول دارند ، به خوبی می توانند شما را در انتخاب رنگ فیلم راهنمایی نمایند .

آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی

جلب مشتری

از دیگر نکات آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی ، جلب مشتری است .
نکته مهم برای جلب مشتری این است که بر روی دیوار دفتر خود ، فیلم هایی از نمونه کارهای خوب خود قرار دهید ، این فیلم ها به مدت ۱۰ سال است که بر روی دیوار ثابت شده اند . برای اینکه بتوانید مشتری های خود را تحت تاثیر قرار دهید ، بهتر است فیلم های خود را در زمینه های مختلف تهیه نمایید .
مانند: فیلمبرداری از مدل مو، لباس، جواهرات، غذا و …
فیلم های موجود را هر ۶ ماه با فیلم های جدید تعویض نمایید .
مشتری های شما که برای پیشنهاد کار به دفتر شما می آیند ، با دیدن فیلم های جدید نسبت به انتخاب خود مطمئن تر می شوند همچنین با گذشت زمان و کسب تجربه بیشتر، فیلم های شما دارای سبک جدید شده . مشتری ها با دیدن سبک های جدید در فیلمبرداری به کار شما بیشتر ایمان پیدا می کنند . علاوه بر وجود فیلم های جدید از کار خود ، بهتر است که یک نام تجاری مناسب و عالی برای شرکت در نظر بگیرید .
یک نام خوب در جلب نظر افرادی که شناخت چندانی راجع به شما ندارند ، بسیار موثر است . ارائه خدمات عالی و قیمت مناسب می تواند شرکت شما را در صدر شرکت های موجود قرار دهد .

دقت

آخرین نکته از پنج نکته برای آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی ، دقت بالا است .
توجه داشته باشید تصاویری که ثبت می کنید ، بازتابی از خود شما است ، مانند نوازنده گیتار که با نواختن گیتار می تواند حس و حال درونی خود را نشان می دهد .
در زمینه فیلمبرداری ، مخصوصا فیلمبرداری تبلیغاتی ، هر چه دقت شما بیشتر باشد فیلم خروجی و نهایی بهتر وزیباتر و در نتیجه نمونه کار قوی تری خواهد بود.
برای کار جدی باشید و وقت هزینه کنید ، به همان نسبت کار شما بهتر خواهد شد . ارائه کار مناسب منجر به جلب نظر افراد و داشتن پیشنهادهای بهتر کاری می شود.

منبع: 

آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی


episode film
۲۶ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۴۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

در این مقاله به آموزش فیلمبرداری انتزاعی و شش نکته مهم درباره آن می پردازیم .
شاید وقت آن رسیده است که دوربین فیلمبرداری را بردارید و وقت خود را برای ثبت تصاویر خلاقانه و سرگرم کننده پر نمایید . در این مقاله می خواهیم راجع به یکی از سبک های عالی و خلاقانه فیلمبرداری صحبت نماییم .
اگر این سبک را امتحان نکنید حتما روزی پشیمان خواهید شد . در این سبک فیلمبرداریقرار است تصاویر را بدون توجه به رنگ ، نور ، جزئیات موجود در شی ثبت نماییم.
در این صورت می توان یکی از خلاقانه ترین تصاویر ممکن را ثبت نمود . این سبک که به فیلمبرداری انتزاعی معروف است در واقع سبک بازی با فیلمبرداری به شمار می رود به عبارت دیگر شما در فیلمبرداری انتزاعی در حال بازی هستید. ابزارهای مهم برای این هنر خلاقانه ، ایده ها و احساسات شما برای کار و بازی با عناصری مانند رنگ ها و خطوط ایجاد می شود ، تصاویر بدون در نظر گرفتن بعد واقع بینانه آن است ، دیگر ابزار های موجود برای این سبک ( که یک دوربین فیلمبرداری و یا یک گوشی هوشمند با دوربین مناسب است) را از قبل دارید . با توجه به این ابزار و وسایل می خواهیم نگاهی به روش های خلق تصاویر احساسی و انتزاعی بیاندازیم .

فیلمبرداری به شکل آزاد و ساده

از نکات مهم برای آموزش فیلمبرداری انتزاعی ، فیلمبرداری به شکل آزاد و ساده است .
ساده ترین روش برای ایجاد تصاویر انتزاعی این است که رنگ و خطوط را از اشیاء دور کنید تا به شکل آزاد و ساده انجام گیرد ، در این سبک فیلمبرداری می توانید دوربین را به راحتی حرکت دهید بدون اینکه نگران باشید که چارچوب های فیلمبرداری را نادیده بگیرید . ین کار برای شما آزادی عمل به همراه دارد و می توان از آن به عنوان فریاد فیلمبرداری نام برد .
برای راهنمایی شما در این سبک باید بگوییم که اول سرعت شاتر را به ۱/۱۰ ثانیه تغییر دهید ، در این سبک بهتر است که ابتدا تنظیمات شاتر در اولویت قرار بگیرد .
سپس با توجه به سرعت شاتر دیگر تنظیمات را اعمال نمایید ، وجود ISO کم مانند ۱۰۰ و یا کمتر نیز به شما کمک می کند . برای این نوع فیلمبرداری شما به سرعت شاتر کم و نیز نور کم احتیاج دارید در غیر این صورت فیلم های شما از بین خواهد رفت ، برای ثبت تصاویر بهتر است ابتدا چند نمونه فیلمبرداری نمایید سپس از سوژه در حال حرکت و یا با دوربین متحرک فیلمبرداری نمایید ، برای این کار می توانید از اشیاء مستطیلی در زاوایای مختلف و یا عناصر دایره ای در حالت چرخش های تصادفی فیلمبرداری نمایید . بهترین کار این است که به خارج از منزل بروید و سوژه های مختلفی را برای فیلمبرداری پیدا کنید و تمرین نمایید .

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

سوژه های متحرک و پر جنب و جوش

بهتر است از سوژه های متحرک و پر جنب و جوش مانند قطار و یا اتومبیل های در حال حرکت استفاده نمایید .
این روش را اغلب فیلمبرداران برای آیتم های رنگارنگ به کار می برند . معمولا روش بهتری برای ایجاد تصاویر خلاقانه و به کار بردن رنگ ها به شکل درهم و تصادفی به شمار می رود این روش بسیار شبیه کار با نور می باشد . بدون انکه نوری منتشر شود و در نهایت نتیجه پایانی ، وجود رنگها به شکل جسورانه است ، در این روش باید مراقب رنگ های سفید ، زرد و دیگر رنگ های خاص و فوق العاده باشید . خواص این رنگ ها ممکن است منجربه سانسور و یا دادن اطلاعات بیش از حد شود لذا باید به اینکه هر رنگ باید شات مربوط به خود را پوشش دهد دقت نمایید .

لنز زوم

یکی از روش های مناسب برای آموزش فیلمبرداری انتزاعی ، حذف مرجع است . برای این کار لنز زوم بهترین دوست شما خواهد بود . ثبت تصاویر با لنز های گسترده باعث می شود که اغلب دیدگاه های ما در قاب حضور داشته باشند نه رنگ ها و احساساتمان . استفاده از لنز های زوم باعث می شود که بتوان ارتباطی بین اشیا موجود و احساسات ما ایجاد شود به همین دلیل در ثبت تصاویر انتزاعی به ما کمک می کنند . استفاده از این لنز ها به شما اجازه می دهد که تصاویر را بزرگتر از آنچه هستند ثبت نمایید . با نزدیک شدن بیشتر به سوژه و نمایش جزئیات و انتخاب آنها بیشتر می توانید با موضوع انتزاع در فیلم بازی کنید و آن را نشان دهید .

فیلمبرداری از اشیاء موجود

برای اینکه بتوانید به ثبت تصاویر اتنزاعی بپردازید . بهتر است که فیلمبرداری از اشیاء موجود در اطراف خود را به دقت و نگاهی متفاوت آغاز نمایید . این کار یکی از روش های سرگرم کننده به شمار می رود توانایی شما را در متفاوت دیدن و پیدا کردن راهکار های مختلف فیلمبرداری در این سبک بالا می برد . توجه داشته باشید برای این کار می توانید از تغییر و تحول در نور پردازی استفاده بهینه نمایید . می توانید برای ایجاد تصاویر خاص ، از شیشه های رنگی ، بلوک های شیشه ای ، ژل ، مایعات مختلف ، روغن ، وازلین و … بر روی سطح این شیشه ها استفاده نمایید .
شما در این سبک فیلمبرداری دستتان باز خواهد بود تا از هر روشی برای اجرای ایده های خلاقانه خود استفاده نمایید .

 

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

آموزش فیلمبرداری انتزاعی

تنظیمات دوربین

یکی دیگر از نکات آموزش فیلمبرداری انتزاعی ، تنظیمات دوربین است . در این مورد می توان از تنظیمات دوربین نیز استفاده نمود ، ابتدا می توان از سوژه مورد نظر یک شات ثبت کرد ، سپس از همان سوژه در فاصله های مختلف و تمرکز بر روی جهات مختلف استفاده نمود . می توانید از گزینه های دیگر مانند تغییر در نور ، تغییر در میزان زوم ، اندازه سوژه ، توجه به پس زمینه … موضوع را انتزاعی تر نمایید . حتی شما می توانید با اعمال یک سری تغییرات در هنگام ویرایش تصاویر ، تصاویر را انتزاعی تر نمایید . به عنوان مثال سیاه و سفید کردن فیلم ها یک گام رو به جلو برای تصاویر انتزاعی به شمار می رود .

کار بر روی تصاویر بعد از ثبت آنها

آخرین مرحله از آموزش فیلمبرداری انتزاعی ، کار بر روی تصاویر بعد از ثبت آنها و در مرحله پردازش فیلم ها به شمار می رود . هنرمندان تمایل دارند که فیلم های خود را برای بالا تر بردن جنبه های هنری آن بعد از ثبت تصاویر ، آن را تکمیل و ویرایش نمایند . در این سبک فیلمبرداری نیز بهتر است شما برای انتزاعی کردن تصاویر دست به کار شوید . تا جایی که ممکن است تصاویر ثبت شده را خنثی نمایید ، شما می توانید بر روی نسخه های مختلف از یک تصویر مشابه ، عملیات های متفاوت ایجاد نمایید. به عنوان مثال این کار ها می تواند اعمال رنگ های مختلف باشد . معمولا برای این کار از رنگ های غیر متعارف برای مکان ها و اشیا استفاده می شود .
هنگامی که فیلم ها را وارد رایانه می کنید ، می توانید با توجه به ایده و سلیقه خود حالت های مختلفی را در تصویر ایجاد نمایید ، برای ایجاد هنر و بازتاب آنچه در ذهن دارید لازم نیست اصول و چارچوبی را در نظر بگیرید . شاید در برخی موارد ثبت تصاویر با در نظر گرفتن این اصول جذابیت خود را به عنوان یک اثر هنری از دست بدهد .
دقت داشته باشید که همیشه تصاویر ثبت شده را در LCD های بزرگ بررسی کنید تا از کیفیت مناسب آن مطمئن شوید .

منبع: آموزش فیلمبرداری انتزاعی

episode film
۲۶ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

آموزش فیلمبرداری خبری

در آموزش فیلمبرداری خبری چند نکته برای کمک به شما بسیار ضروری است .

اگر شما یک روزنامه نگار ، عکاس یا کسی هستید که تازه می خواهد فیلمبرداری خبری شروع کند ، باید این را بدانید که تصویری که از طریق مسیر خبری برای پخش کننده فرستاده می شوند ، معمولا بدلیل حساسیت بالای خبری مانند فیلم های دیگر کنترل کیفیت نمی شوند . اگر چه انتظار داریم که تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن باشند . این بدان معنی است هر دوربینی که دارید ، می توانید برای آموزش فیلمبرداری خبری مورد استفاده قرار دهید . تا زمانی که دوربین شما می تواند اندازه سایز ۵ مگابایت فشرده را تولید کند مناسب کار است . در صورت عدم موفقیت در تهیه دوربین ، اگر شما یک موبایل داشته باشید . همیشه می توانید با نرم افزارهای آپلود فیلم، فیلم خبری خود را با حجم کم و سریعترین زمان ممکن آپلود کنید .

بررسی آب و هوا در اخبار

این که آیا شما آن را دوست دارید یا نه ، آب و هوا همیشه مورد علاقه روزنامه هاست . آن ها می خواهند تصاویری نشان دهند که هوا چقدر سرد است ، چقدر گرم است ، چقدر خشک است ، چقدر آن سیل بزرگ است و …. بهتر است اگر شما می توانید تصاویری را که آب و هوا و مردم در آن ها زیاد نشان داده شده است  ، دریافت کنید این امر عنصر منافع انسان را به وجود می آورد و باعث می شود که تصویر برای جلسات خبری جذاب باشد و در خبر زنده سرعت کلید ماجراست ، هر چه سریعتر فیلمبرداری کنید و آپلود کنید بهره بیشتری از آن می برید و اخبار به سرعت منتشر می شود و بهترین آن تازه ترین آن است .

آموزش فیلمبرداری خبری

آماده سازی

در آموزش فیلمبرداری خبری اگر در حال برنامه ریزی برای گرفتن فیلم از یک رویداد هستید ، قبل از رفتن به محل فیلمبرداری و ثبت خبر ، باید سرفصل ها و همچنین توضیحات خبر و سوالات کلیدی را نوشته شده را آماده کنید . این کار پس از فیلمبرداری ، زمان یافتن کلمات کلیدی و همچنین سزفصل فیلمهای گرفته شده را کاهش می دهد . همچنین قبل از انجام اقدامات برای فیلمبرداری خبری ، همیشه ایده ای از دیدگاه موقعیتی خود را می خواهید زیرا هر رویدادی را نمی توان به خبر تبدیل کرد . مگر آن که دارای ارزش خبری باشد .

نرم افزارهای خبری و کاربردی بهترین دوستان شما هستند و تعداد زیادی از نرم افزارها وجود دارند که می توانند به شما بگویند که در چه زمان نور خورشید یا ماه کجا و در چه زمانی خواهد بود ، در هر زمان داده شده ، چه جزر و مدی انجام می شود ، چه آب و هوایی وجود دارد و …. این برنامه ها می تواند برای فیلمبرداران خبری بسیار ارزشمند باشد .

 

از اطلاعات موجود در نوک انگشتان خود استفاده کنید از احساس و حس بودن در محیط و در لحظه زندگی کنید .

به سایت روزنامه ها مراجعه کنید . این به نظر واضح است اما کاملا شگفت انگیز که تعداد زیادی از فیلمبرداران می پرسند روزنامه ها چه می خواهند ؟ هر روزه  همه چیز را در آن جا می توانید ببینید و باید از یادداشت های روزنامه ها ، سبک و محتوای آنها استفاده کنید . این کار کمک بسیاری برای چگونه گرفتن فیلم خبری به شما می کند .

نکته مهم این است که در فیلمبرداری خبری روایت فیلم مقدم بر قضاوت است . یعنی باید فیلم خبری ، دیگران را به قضاوت بکشید ، پس لازم است به فیلمبرداران خبری گفته شود ، سعی نکنید قضاوت خود را به فیلم القا کنید . در آموزش فیلمبرداری خبری عنوان یا مضمون مقدم بر فیلم است و باید به مخاطب و بینندگان و کسانی که داوری می کنند کمک کند تا خودشان داستان یا ماجرا را کشف کنند .

نتیجه گیری

در نهایت فیلمبرداری خبری کاری شگفت انگیز ، جذاب ، پرخطر ، ریسک پذیر و سرشار از انرژی و زندگی در لحظات جدید می باشد.

منبع: آموزش فیلمبرداری خبری

episode film
۲۶ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۳۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

انواع ژانر فیلم ها

بیش تر کسانی که به دیدن فیلم های سینمایی می نشینند و یا آن را برای دیدن انتخاب می کنند و یا بر عکس از دیدن آن اجتناب می ورزند ، در واقع بر اساس مطالعه نقد فیلم ها به این نتیجه نرسیده اند . بلکه آن ها فیلم را بر اساس نوع آن طبقه بندی کرده و خود را عادت داده اند که انتظارات خود را از فیلم های مورد نظر بر اساس این نوع طبقه بندی ویژه شکل دهند . مثلا فیلم ” وسترن ” با اسب سواری و تیر اندازی و هفت تیر کشی همراه است و یک فیلم ” تریلر ” با اکشن سریع در شهر های بزرگ اتفاق می افتد و بعضی فیلم های کمدی ، شخصیت های قصه را در موقعیت خاص ناشی از سوء تفاهم قرار می دهد و غیره . هر یک از این انواع و گونه ها را در واقع می توان به عنوان ژانر متمایزی در نظر گرفت .

ژانر های اصلی بر اساس عرف بین المللی

وسترن ، ترسناک ، موزیکال ، علمی _ تخیلی ، کمدی ، گانگستری و جنایی هستند . سایر رده بندی های ژانری شامل حادثه ای _ ماجراجویی ، پلیسی _ جنایی ( تریلر ) ، حماسی ( درام های تاریخی ) ، جنگی و ملودرام می شوند .
پایه و اساس واژه ژانر به زمان ” ارسطو ” فیلسوف یونانی باز می گردد که در قرن چهارم پیش از میلاد ، درام یا نمایش را به سه نوع تراژدی ، کمدی و ساتیر تقسیم کرد.

ژانر در ادبیات

” ژانر ” یک واژه فرانسوی است که در ادبیات به نوع یا گونه ادبی اطلاق می شود .
ژانر های اصلی کلاسیک در ادبیات عبارت بودند از حماسی ، تراژدی غنایی ، کمدی و هجو که با قرار گرفتن در کنار رمان یا داستان کوتاه ، نوع آن ها را مشخص می کرد . از دوران رنسانس اروپا تا قرن هجدهم میلادی ، ژانر های ادبی با دقت از یک دیگر متمایز بودند و از نویسندگان و مؤلفان انتظار می رفت که بر اساس قوانین و مقررات از قبل تدوینشده بنویسند و از چهار چوب و شکل و اصول و قواعد آن که به طور کلی میان نویسنده و خواننده اثر پذیرفته شده ، تبعیت کنند . به این ترتیب ” ژانر ” به عنوان ابزاری آشنا برای طبقه بندی آثار هنری به کار گرفته شد .

ژانر فیلم ها

ژانر فیلم ها

ژانر در سینما

در مطالعات سینمایی ، ژانر به گروهی از فیلم های سینمایی اطلاق می شود که در مجموعه ای از صفات مشخص و قواعد اساسی روایتی ، سبکی و درون مایه ای ، اشتراک دارند . البته هر فیلمی در یک ژانر مشخص ، می تواند تمام صفات مشخص ژانری یا قواعد آن را نداشته باشند ، ولی حداقل بایستی بعضی از آن ها را دارا باشد . مثلا عناصر آشنای فیلم وسترن ، اسب ، کابوی ، تفنگ ، بیابان های غرب آمریکا و شهرک های چوبی است .
از سال های دهه ۱۹۲۰ که نویسندگی برای فیلم ها به صورت کوتاه و بلند شکل گرفت ، تا دهه بعد که فیلم نامه به مفهوم امروزی به وجود آمد ، مساله ژانر در فیلم ها نسبت مستقیمی با نویسندگی در فیلم نامه پیدا کرد . داستان فیلم در گذشته موضوعی ناچیز بود ، ولی با خرید و حفظ حقوق سینمایی ، پر فروش ترین داستان ها و نمایش نامه های سال روز به روز اهمیت بالاتری یافتند . میل به پیروی از خواست تماشاگران و یا تصور تهیه کنندگان از تمایل تماشاگران موجب تنوع در فیلم ها شد و سفارش جهت نوشتن فیلم نامه های کوتاه و بلند برای نویسندگان بسیار رایج شد .
هالیوود بین دهه های ۱۹۱۰ و ۱۹۲۰ شکل گرفت . علاوه بر سایرفعالیت ها ، برای خریدن داستان ها و نمایش نامه های نویسندگان ، قیمت های گزاف پرداخته می شد . در ابتدا تنها توجه به دو گونه یا ژانر بود ؛ یکی کمدی های بزن و بزن یا به اصطلاح ” اسلپ استیک ” و دیگری ” وسترن ” . این دو ژانر هم در اروپا و هم در آمریکا طرفداران فراوان داشتند و بعدا جنبه جهانی یافتند . نویسندگان فیلم نامه که از اروپا و از ” برادوی ” نیویورک وارد لس آنجلس می شدند ، اگر زمینه ای قبلی در این دو نوع فیلم را داشتند ، می توانستند به کار خود ادامه دهند و در غیر این صورت بایستی نوع داستان و یا فیلم نامه خود را جهت استفاده در وقتی دیگر و بر اساس خواست تهیه کننده ، بیگانی می کردند . به این ترتیب دو گونه ” وسترن ” و کمدی توسعه روز افزون یافتند و ” وسترن ” به یکی از چند ژانری که محصول همیشگی صنعت سینما بودند ، تبدیل شد .
در آن سال ها تهیه کنندگان وظیفه داشتند که داستان هایی برای فیلمبرداری آماده کنند که فروش فیلم ها را تضمین کند . در این جا دیگر ذوق و نظر کارگردان مهم نبود . به تدریج انواع دیگر سینمای داستانی مانند تاریخی ، رمانتیک ، مذهبی ، حماسی ، جنگی ، سلحشوری ، داستان های خیالی و احساساتی رایج شد . با ظهور سینمای ناطق ، ژانر موزیکال به یکی از ژانر های مهم تبدیل شد . نویسندگان برنامه های رقص و آواز و نمایش های باشکوه و پر استقبال نیز راهی هالیوود شدند و بعد نوبت به فیلم های ” گانگستری ” رسید که از اوایل دهه ۱۹۳۰ با اقتباس از روی ماجرا های روزنامه ای و واقعی نوشته و ساخته می شد . این ژانر ریشه در نمایش های تئاتری نداشت . به جای دیالوگ های طولانی ، سرعت و قدرت و جود داشت و احساس می شد که صحنه ، واقعی و مربوط به زمان حاضر است . این درست بر خلاف نمایش نامه های اخلاقی آن دوره و یا کمدی های اتاق پذیرایی و داستان های عشقی و فیلم های رقص و آواز بی حرکت بود که در فضای خفه و سر بسته استودیو های اوایل دوره ناطق ساخته می شدند.

 

ژانر فیلم ها

ژانر فیلم ها

در نیمه های دهه ۱۹۳۰ رکورد اقتصادی توجه همگان را به مشکلات اجتماعی جلب کرد و بسیاری از فیلم های آن دوران با سبکی واقع گرایانه نوشته و ساخته شدند که بهترین نمونه های آن ” خشم ” ( فریتس لانگ ) و ” من یک فراری گریخته از غل و زنجیر هستم ” ( مروین له روی ) و بلأخره ” خوشه های خشم ” ( جان فورد ) بود که فیلم نامه آن را ” یونالی جانسون ” بر اساس ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> http://episodefilm.com/ژانر-فیلم-ها/

episode film
۱۵ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

اصطلاحات سینمایی و نمایشی

_ ابزورد : پوچ گرا
_ آکتور : بازیگر مرد
_ آکتورس : بازیگر زن
_ آنتاگونیست : ضد قهرمان
آمفی تئاتر : تالار ، محوطه ی وسیع و گرد
_ آرتیست : هنرمند
_ آوانگارد : پیشرو
_ آوان سن : قسمت جلوی صحنه ، پروسینیوم
_ اکشن ( اکسیون ) : عمل
_ استتیک : زیبایی شناسی
_ اکت . پرده : پرده ، فصلی از نمایشنامه
اکتینگ : بازیگری
_ بازی در بازی : شیوه ای در نمایش نامه و اجرای نمایش که در آن یک بازیگر یا بازیگران در بخش هایی از نمایش ، نقش دیگری غیر از نقش خود را بازی می کنند . مثلآ در نمایش نامه ” مرگ یزد گرد ” اثر ” بهرام بیضایی ” آسیابان که متهم به قتل ” یزد گرد ” است ، در بخشی از نمایش برای نشان دادن آن چه که اتفاق افتاده است ، نقش ” یزد گرد ” را بازی می کند و زن آسیابان ، نقش آسیابان را بازی می کند .
_ پلاتو : کف سن ، صحنه ی نمایش
_ پرسوناژ : اشخاص نمایش ، معنای اصلی پرسوناژ ، ماسک یا نقاب است .
_ پروتاگونیست : قهرمان نمایش
پیس : نمایش نامه
_ تریلوژی : نمایش نامه سه قسمتی مربوط به هم و دنبال هم . یکی از مشهور ترین تریلوژی ها ، تریلوژی ” اورستیا ” اثر ” اشیل ” ، نمایش نامه نویس یونانی است .
_ تروپ : دسته ، مجموع بازیگران یک تئاتر

 

اصطلاحات سینمایی و نمایشی

اصطلاحات سینمایی و نمایشی

_ دیالوگ : گفت و گو
_ درام : نمایش ، به انواع نمایش خواه شاد یا غم انگیز گفته می شود .
دراماتیک : نمایشی
_ دراماتیست : نمایش نامه نویس
_ رژیسور : کسی که نمایش را پس از کارگردان در اجرا های عمومی رهبری و راهنمایی می کند .
_ سوفلور : متن رسان ، کسی که وظیفه ی رساندن دیالوگ ها را به بازیگر ، بدون اینکه تماشاگر متوجه بشود ، به عهده دارد .
سوفلور ها در گودال هایی که کف سن تعبیه شده بودند جا می گرفتند و به این ترتیب تماشاگر آن ها را نمی دید .
_ سن : صحنه ی نمایش ، قسمتی از یک پرده ی تئاتر ، مثلا در دوره ی ” شکسپیر ” ، نمایش نامه ها به پنج پرده و هر پرده به چند صحنه تقسیم می شد.
_ کمیک : خنده دار
_ کاراکتر : شخصیت ، خصلت ، منش
_ کر : همسرایان
_ کمدی : نمایش مفرح ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> http://episodefilm.com/اصطلاحات-سینمایی-و-نمایشی/

episode film
۱۵ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

آموزش فیلمبرداری از بناهای تاریخی

در این مقاله نکات آموزش فیلمبرداری از بناهای تاریخی را یاد آور می شویم .
قبل از شروع فیلمبرداری بهتر است چند نکته مهم برای فیلمبرداری از بناهای تاریخی را بدانید . بهتر است قبل از شروع کار فیلمبرداری مانند یک گردشگر به مکان مورد نظر بروید . تمام جزئیات موجود در بناها را مشاهده و بررسی نمایید . اطلاعاتی که به صورت واقعی و با چشم خود ببینید می تواند متفاوت از عکس های تبلیغاتی بسیار زیبا باشد ، که در بررسی سایت و یا بروشور ها وجود دارد .
ساختمان های تاریخی دارای یک فضای باستانی و پر از مجسمه و سازه های معروف هستند که هر کدام از آن ها می تواند یک سوژه خوب برای فیلمان به شمار رود .
هنگامی که مانندگردشگر واردمحیط می شوید می توانید نکاتی در مورد حضور گردشگران و مکان برای فیلمبرداری پیدا کنید .

استفاده از لنز زاویه گسترده

برای فیلمبرداری از بناهای تاریخی بهتر است از لنزهای زاویه گسترده استفاده نمایید تا عظمت بنا به خوبی ثبت شود ، البته لنز تله نیز همراه داشته باشید تا بتوانید جزئیات بیشتری را از بناها ثبت نمایید ، لنزهای تله برای ثبت جزئیات بسیار مناسب هستند . هنگام فیلم از بناهای تاریخی در روزهای آفتابی از فیلتر استفاده کنید .
بخش زیادی از انفیلم نور ناشی از در و پنجره ها کاسته می شود ، رنگ ها به شکل واقعی و صحیح ثبت خواهد شد . شرایط نور را فراموش نکنید ، استفاده از سه پایه نیز می تواند مفید باشد ، از دیافراگم کوچکتر برای ثبت جزئیات دقیق تر استفاده نمایید .

فیلمبرداری در صبح زود و شرایط مختلف

برای فیلمبرداری از مکان های تاریخی بهتر است زمانی را برای فیلمبرداری انتخاب کنید که نور مناسبی وجود داشته باشد .
بهتر است صبح زود به سراغ بناهای تاریخی بروید تا زیر نور ملایم صبحگاهی فیلمبرداری را آغاز نمایید ، تصاویر ثبت شده در این لحظات زیباتر و دلفریب تر خواهد بود .
فیلمبرداری در این زمان از روز یک مزیت دیگر دارد و آن فیلمبرداری در یک محد خلوت و خالی از گردشگر است . بهتر است برای فیلمبرداری از بناهای تاریخی از بنا در زمان های مختلف روز فیلمبرداری نمایید . شاید فیلمبرداری در صبح زود معجزه کند اما شاید ساعات مختلف روز عکس های جذابتری را به شما هدیه دهند .

 

آموزش فیلمبرداری از بناهای تاریخی

آموزش فیلمبرداری از بناهای تاریخی

بررسی تاریخ

قبل از مراجعه به محل مورد نظر باید تمام اطلاعات لازم را تهیه نمایید .
شاید در پس این ساختمان قدیمی داستانی نهفته باشد تا به تصویر درآوردن جزئیات بتوانید این داستان را روایت کنید . معمولا دانستن داستان ها معمولا به مکان های تاریخی ایده های جدید را برای خلق تصاویر خاص در ذهن ایجاد می کند . چند روز قبل از فیلمبرداری ، در مورد مکان مورد نظر تحقیق نمایید . با این کار فرصت کافی برای ایده پردازی و خلق داستان جذاب از بنا را برای خود فراهم می کنید . برای فیلمبرداری از بناهای تاریخی مانند درنظر گرفتن تقارن در سازه و کمک گرفتن از انفیلم تصویر در آب را فراموش نکنید . برای ایجاد تصاویر توهمی در شات از راه پله های مارپیچ ، خطوط طولانی ، منحنی ها و کوچه های منتهی به بنا استفاده کنید .

توجه به چشم انداز

مغز باید اطلاعات بسیاری را پردازش کند تا بسیاری از خطوط عمودی که در بناها دیده می شود را به شکل عمودی و خطوط مستقیم ببیند اما دوربین فیلمبرداری چنین توانایی ندارد به همین علت اغلب خطوط همگرا دیده می شوند ، در این صورت تصویر ثبت شده از بنا متعادل و مناسب به چشم نخواهد خورد . برای جلوگیری از ایجاد چنین تصاویری از زاویه مستقیم در مقابل مرکز بنا با رعایت فاصله بین خطوط افقی و عمودی فیلمبرداری نمایید . برای دست یافتن به تصاویر مناسب با قدم زدن در اطراف ساختمن مکان مناسب فیلمبرداری را پیدا کنید .
گاهی اوقات برای عمود نشان دادن خطوط باید کل ساختمان را در تصویر عقب تر بکشید . برای این کار می توانید از یک لنز ۲۸ میلی متری استفاده کنید . اصلاحات اساسی تر عکس را در مرحله ویرایش و توسط نرم افزارهای ویرایش می توان انجام داد ، در این مرحله انتخاب مکان مناسب برای فیلمبرداری مهم تر است . شما می توانید از این خطوط برای ترکیب با دیگر عناصر استفاده نمایید تا تصویر جذاب تر ثبت شوند .

فیلمبرداری از زاویه های غیر متعارف

قطعا برروی سایت ها عکس های بسیار ی از بناهای تاریخی دیده اید .
اگر قرار باشد عکس ها مانند عکس های ثبت شده قبلی معمولی باشد دیگر نیازی به فیلمبرداری جدید از بنای تاریخی نیست . برای ثبت تصاویر خلاقانه از تغییر در زاویه دوربین نترسید و سعی کنید عکس های متفاوتی از ساختمان ثبت نمایید . از عناصر موجود در محیط کمک بگیرید .

تمرکز بر جزئیات

فیلمبرداری از بناهای تاریخی به معنی فیلمبرداری از ساختمان در فاصله دور برای ثبت تصویر کلی ساختمان نیست . ثبت جزئیات بناهای قدیمی و نقش ها و کنده کاری های به کار رفته در بنا بیان کننده سبک زندگی... 

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> http://episodefilm.com/آموزش-فیلمبرداری-از-بناهای-تاریخی/

episode film
۱۵ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

مستند سازی

سینمای مستند در طی زمانی حدود ۳۰ سال ، از ۱۸۹۵ تا ۱۹۲۲ ، به تدریج رشد کرد و اولین نشانه های آن ، فیلم های کوتاه ” برادران لومیر ” و ” ادیسون ” بودند . تا سال ۱۹۰۰ ، تعداد زیادی از این نوع فیلم های مستند چند دقیقه ای توسط ” برادران لومیر ” در فرانسه ساخته شد . فیلمبرداران این دو برادر ، به اطراف و اکناف جهان رفتند و فیلم های کوتاه متنوعی از مراسم مختلف در نقاط مختلف جهان گرفتند . در دهه ی ۱۹۲۰ ، چندین فیلم مستند ” امپرسیونیستی ” درباره ی شهرهای بزرگ جهان ساخته شد که به فیلم های ” سمفونی شهر ” مروف هستند . مانند ” برج ایفل ” ساخته ی ” رنه کلر ” و ” برلین سمفونی شهر بزرگ ” ساخته ” راتمن ” . در سال ۱۹۲۲ ، اولین فیلم مستند بلند سینمایی ساخته شد و آن فیلم بسیار معروف ” آنوک شمال ” ساخته ی ” فلاهرتی ” است.

(۱) رابرت فلاهرتی : فلاهرتی طی سه دهه فعالیت سینمایی تنها پنج فیلم بلند را به پایان رساند : ” نانوک شمال ” ( ۱۹۲۲ ) ، ” مولانا ” ، ” مردی از آران ” ، ” سرزمین ” و ” داستان لوئیزیانا ” . ” فلاهرتی ” از جمله معدود مستندسازانی بود که به موضوع نخستین فیلمش وفادار ماند : مبارزه ی آدمی با طبیعت . ” نانوک شمال ” ، به توصیف سر گذشت یک اسکیمو می پردازد . ” نانوک ” به مبارزه ای قهرمانانه علیه سرما ، باد ، دشت های وسیع و یخ های سخت دست می زند . ” مولانا ” ، سرگذشت جوانی از جزیره نشینان دریای جنوب است که باید آیین خالکوبی را انجام دهد تا بتواند برای زندگی دریانوردی برگزیده شود . از فیلم هایی که به تقلید از ” نانوک شمال ” ساخته شد ، باید از دو فیلم ” علفزار ” ( درباره ی کوچ ایل بختیاری ) و ” چانگ ” ، هر دو ساخته ی ” مریان کوپر ” و ” ارنست شودساک ” نام برد .

(۲) کینگ ویدور : مستندساز آمریکایی که فیلم مستند ” رژه ی بزرگ ” را درباره ی آمریکایی ها در جنگ جهانی اول ساخت . فیلم هایی دیگر او عبارت اند از : جمعیت و هاله لویا . هاله لویا درباره ی سنت های سیاه پوستان آمریکایی است .

 

مستند سازی

(۳) مکتب مستند سازان سینمای انگلستان : در پایان دهه ی ۱۹۲۰ با فیلم ” ماهی گیران ” ساخته ی ” جان گریرسون ” آغاز به فعالیت کرد . این مکتب به موضوعات اجتماعی و اقتصادی توجه بسیاری داشت . ” گریرسون ” اولین کسی است که واژه ی ” مستند ” یا ” دکومانتر ” را به معنای سینمایی آن و پس از دیدن فیلم مولانا ساخته ی ” فلاهرتی ” برای توصیف آن به کار برد .

(۴) فیلم های مستند گزارشی در روسیه : این نوع مستند به خصوص در فعالیت های ” ژیگا ورتوف ” از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شد . ” ورتوف ” ، یکی از مخالفان سر سخت سینمای داستانی و طرفدار جدی سینمای مستند بود . نظریه ی ” سینما چشم ” یا ” کینه پراودا ” که توسط ” ورتوف ” مطرح شد ، اصول این نوع از فیلم مستند را ارائه داده است . از فیلم های مستند او که بیشتر گزارش هایی درباره شکوه انقلاب روسیه هستند ، میتوان به ” تاریخچه ی جنگ داخلی ” اشاره کرد . او فیلم ” مردی با دوربین فیلمبرداری ” را به سبک فیلم های مستند ” سمفونی شهر ” فیلم سازان ” آوانگارد ” فرانسه کار کرد .

(۵) لنی ریفنشتال : مستند ساز آلمانی که احترام و ارزش خاصی که ” هیتلر ” برای کار های او قائل بود ، باعث شد که او فیلم مستند ” پیروزی اراده ” را در سال ۱۹۳۵ درباره ی هیتلر ، قدرت و سلطه ی او بسازد . در این فیلم هیتلر به عنوان یک ناجی معرفی می شود . فیلم دیگر او ” المپیک ” نام داشت که درباره ی بازی های المپیک سال ۱۹۳۶ است . تدوین این فیلم چند سال طول کشید .

مستند سازی

مستند سازی

(۶) آلن رنه : مجموعه ای فیلم مستند کوتاه در زمینه ی هنر های تجسمی ساخته است . مانند ” ون گوگ ” ، ” گوگن ” ، ” گرنیکا ” و ” تندیس ها نیز می میرند ” . در فیلم ” ون گوگ ” ، درام زندگی نقاش از روی تابلوهای او جان می گیرند . ” گرنیکا ” بیش از آن که به ” پیکاسو ” بپردازد ، فیلمی است درباره ی جنگ اسپانیا . دو فیلم دیگر او ، ” تمام خاطرات دنیا ” ( درباره ی کتابخانه ی ملی پاریس ) و ” شب و مه ” ( درباره ی اردوگاه های کار اجباری ) هستند .

(۷) ژان روش : مردم شناس فرانسوی که فیلم های مستندی درباره ی سیاهان ساخته است ، مانند ” هرم انسانی ” ، ” من ، یک زنگی ” . و ” وقایع تابستانی ” . اغلب ، فیلم ” وقایع تابستانی ” را بنیان گذار ” سینما وریته ” یا سینما حقیقت می دانند . ” سینما حقیقت ” یک جنبش سبکی در فیلمسازی مستند و اصطلاحی است که غالبأ برای فیلم های داستانی که قصد دراماتیک خود را به شیوه ای مستند و ساده بیان می کنند به کار می رود . در این نوع فیلم هدف فیلم ساز بهره گیری از دوربین به شیوه ای بدیهه گویانه می باشد . ” سینما حقیقت ” از به کار گیری روش های استودیویی اجتناب می ورزد . بهره گیری از نور طبیعی ، دوربین رو دست ، برداشت های بلند و ضبط صدای معمولی از تکنیک های معمول این روش است .

(۸) برت هانسترا : مستند ساز هلندی ، که با ساخت فیلم ” شیشه ” ( برنده اسکار ، ۱۹۶۰ ) به شهرتی جهانی دست یافت . ” شیشه ” مستندی شاعرانه است که در ۱۲ دقیقه ، هنر شیشه گری را معرفی می کند .

منبع: episodefilm

episode film
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۵۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

استاندارد تهیه عکس های هوایی

در این مقاله داده ها و عناوین استاندارد تهیه عکس های هوایی را برای شما بازگو می کنیم .
در حاشیه هر عکس هوایی اطلاعات مهمی برای کاربران قرار گرفته است که معمولا این اطلاعات به شکل استاندارد تهیه شده اند ، با پیشرفت تکنولوژی هواپیمایی و همچنین فیلم ها تغییرات بسیاری در عکس های هوایی ایجاد شده است . کاربران برای مطالعه عکس های هوایی نیاز به راهنمایی و اطلاعات جامع تری دارند . برای کاربردی تر بودن اطلاعات باید این اطلاعات را به شکل استاندارد ثبت نمود . استاندارد تهیه عکس های هوایی در عکس های قدیمی تر تا حدودی متفاوت تر است .
داده ها و عناوین استاندارد تهیه عکس های هوایی به شرح زیر است :
شماره نگاتیو ، موقعیت دوربین ، شماره برداشت ، سرویس ها ، رتبه / شماره ماموریت ، تاریخ ، زمان و منطقه ، فاصله کانونی ، ارتفاع ، نوع عکس و یا تصویر ، مختصات جغرافیایی ، عنوان توصیفی ، شماره و یا نام پروژه ، نوع و شماره سریال دوربین ، شماره سریال cone ، نوع و شماره سریال لنز ، نوع و شماره سریال مخزن ، نوع فیلتر که درعکاسی به کار گرفته شده است ، دسته بندی امنیتی .

اطلاعات عکس های هوایی

قبل از این که از یک عکس به عنوان مکمل نقشه و یا جایگزین آن استفاده شود ، بهتر است یک سری اطلاعات را در مورد عکس های هوایی بدانیم . مهم ترین نکته در مورد عکس های هوایی مقیاس است .
در یک عکس هوای مقیاس به عنوان نسبت فاصله ای دو نقطه در عکس و اندازه واقعی این فاصله در زمین گفته می شود . برای تعیین مقیاس در عکس های هوایی دو روش وجود دارد .
روش اولیه به این شکل است که مقیاس از نسبت فاصله کانون به ارتفاع پرواز به دست می آید ، هنگامی که مکان مورد نظر شامل دریا می شود در این صورت باید ارتفاع را از سطح دریا در نظر گرفت . برای محاسبه مقیاس به این روش می توان اطلاعات را در مورد ارتفاع پرواز و همچنین فاصله کانونی را از حاشیه عکس استخراج نمود .
در روش دوم در عکس های هوایی عمودی فاصله بین دو نقطه در عکس را برروی اندازه واقعی دو نقطه حساب می کنند . فاصله زمین از طریق اندازه گیری واقعی دو نقطه برروی زمین مشخص می شود . فاصله ای دو نقطه بر روی عکس را باید با اتصال دو نقطه به هم توسط یک خط مستقیم و اندازه گیری طول خط مشخص نمود و مقیاس را به دست آورد ، هنگامی که عکس های هوایی از یک منطقه ثبت می شود باید برای راحتی کار عکس های منطقه را تحت یک عنوان شماره گذاری کرد .

 

استاندارد تهیه عکس های هوایی

دو روش تهیه نقشه های شاخص

جالب است بدانید دو روش برای تهیه نقشه های شاخص در استاندارد تهیه عکس های هوایی وجود دارد .
در روش اول بهتر است به چهار گوشه عکس ها دقت نمایید ، جسم خاص را مانند یک ساختمان و یا جاده برای شناس دیگر عکس ها در نظر بگیرید ، اگر در گوشه های تصویر ، تصویری مشخص وجود ندارد از لبه های عکس و اشیا قابل شناسایی در لبه های عکس کمک بگیرید ، عکس های هوایی به شکل مربع و یا مستطیل کامل نیستند و در لبه ها کشیده شده اند .
روش دوم زمانی به کار گرفته می شود که تعداد زیادی عکس از یک نمایه داشته باشید ، در این روش از یک مقوا به عنوان الگو استفاده می کنیم و قسمت هایی که در عکس ها مشترک است را برش می زنیم . با قرار دادن قسمت های موجود عکس ها در کنار هم نقشه منطقه مورد نظر را که توسط عکس ها پوشش داده شده است تهیه می کنیم ، همچنین در این روش باید مقیاس تمام عکس ها تقریبا یکی باشد و نیز باید تعداد عکس های تهیه شده بسیار زیاد باشد .
اولین عکس را با ویژگی مشخص از منطقه را انتخاب کنید آن را بر روی نقشه مطابق با آن چه در نقشه است تطبیق دهید . برای این کار قالب مستطیلی عکس را تغییر دهید به همین ترتیب به سراغ عکس های بعدی بروید ، با دیگر عکس ها و برش دادن آن ها به شکل مناسب برای پوشش نقشه کمک بگیرید . می توان با استفاده از عکس های تهیه شده یک نقشه به روز با اطلاعات اساسی تهیه نمود که تمام ناحیه را به خوبی پوشش می دهد. با رعایت تمام استاندارد تهیه عکس های هوایی شما می توانید عکاسی متفاوت تری نسبت به قبل داشته باشید .

منبع: episodefilm

episode film
۰۹ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۵۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

پخش رایگان تیزرهای تبلیغاتی تمدید سال ۹۷

پخش رایگان تیزرهای تبلیغاتی از شبکه های مختلف صدا و سیما

طرح حمایت از کار و خدمات ایرانی
مدارک لازم جهت ارسال:

۱- روزنامه رسمی

۲- اساس نامه شرکت

۳- ثبت نام تجاری (برگه ی ثبت برند)

۴- پروانه بهره برداری

۵- تعداد کارکنان تایید شده توسط تامین اجتماعی (لیست بیمه ی سه ماه آخر سال ۹۶)

جدول پخش و تعرفه بصورت زیر می باشد

جهت مشاهده جدول تعرفه ها میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید

http://episodefilm.com/پخش-رایگان-تیزرهای-تبلیغاتی/

episode film
۰۳ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

ساخت فیلم آموزشی

فیلم‌ آموزشی کار ساده ای نیست. وقتی که تصمیم به ساخت یک محتوای آموزشی باشد، فاکتورهای متعددی میتواند مورد بررسی قرار بگیرد.
ویدیوی آموزشی را می‌توان به چند روش ساخت.

پروسه‌ی کلی برای ساخت فیلم های آموزشی 

ابتدا باید موضوع و هدف از آموزش را مشخص کنیم و باید تحقیقات کامل و مدونی نوشته و مورد تحلیل قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب برسیم تا بتوانیم به ایده های خلاق و نو به شیوه ای برای معرفی محتوای آموزشی دست پیدا کنیم.
در فیلم های آموزشی تصویربرداری و صدابرداری سهم مهمی دارد، که مجموعه اپیزود فیلم همیشه با استفاده از بهترین و بروزترین تجهیزات این مهم را محقق میسازد. فیلم آموزشی در رساندن مفهوم و منظور خود به مخاطب نقش اساسی دارد.
در فیلم آموزشی موسیقی ، زیرنویس ها و افکت های صوتی مناسب، که باعث بهتر شدن بستر آموزشی می گردد، بسیار تاثیر گذار هستند همچنین زمان فیلم آموزشی خیلی مهم است و نباید باعث خستگی ببینده شود.
مثلاً یک ویدئوی آموزشی کتاب درسی، با ویدئو آموزشی، یک گارکاه صنعتی و کارگاه تخصصی بسیار متفاوت است.
در یک فیلم آموزشی اطلاعات باید خیلی دقیق و رسا و با آرامش گفته شود تا بتواند حس حقیقی در یک کلاس واقعی را القا کند تا هر چه بهتر به انتقال مطالب کمک کند.
استفاده از فیلم آموزشی یکی از موثرترین کارهای آموزشی نوین در امر آموزش و انتقال مفاهیم پیچیده ای است روش های سنتی امکان پذیر نیست.
این دسته از خدمات اپیزود فیلم ، ویژه مدرسین، دبیران و آموزشگاه ها و موسسات آموزشی، کارگاهها و کارخانه جات صنعتی و… است که قصد دارند از طریق فیلم آموزشی مطالب خود را ارائه نمایند و به هرچه بهتر شدن زمینه کاری خود در امر آموزش کمک کنند.

ساخت فیلم آموزشی

ضرورت ساخت فیلم آموزشی

یک فیلم آموزشی خیلی جذاب و از نظر زمانی و هزینه و همچنین از نقطه نظر یادگیری و فهم مطلب به صرفه تر از خواندن یک متن و یا یک مقاله است و قطعا تاثیر بیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت.
بهترین راه برای برندسازی ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> ساخت فیلم آموزشی


episode film
۰۳ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر