موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران – خیابان خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین

شماره تماس: 242 888 22 021
شماره تلگرام: 16 69 779 0912

ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

۱۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

نکاتی در مورد نویسندگی و نوشتن به روایت والتر بنیامین

۱) هرکسی پیش از آغاز نوشتن بصورت حرفه ای می بایست یک خصلت -ناپسند- را در خود بکشد. و آن هم تعصب و جزمیت روی متنی ست که نوشته اید. البته این شرط تنها برای کسانی ست که میخواهند پیشرفت کنند و یک نویسنده حرفه ای بشوند.

۲) بحث در مورد نوشته های شما بدون آگاهی از مطالعات و ذهنیات شما غیر ممکن است. بنابراین مراقب باشید که چه آشغالی را به خورد مغزتان میدهید. برخی از متنها شما را به بیراهه می برند و تمایل روبه رشد شما را عقیم میسازند. نگذارید موتور محرکه ذهن تان تحت هیچ شرایطی خاموش شود. برای آن سوخت مناسب تهیه کنید. سوخت مناسب و با کیفیت

۳) از نوشته اتفاقی و الا بختکی خودداری کنید. میدانم ممکن است بگویید که شما در شرایطی خارج از زمان همیشگی احساس یا فرصت نوشتن پیدا میکنید.ولی خروجی این قبیل نوشتجات احتمالا برای شاعران مناسب است. چراکه نویسندگان باید با برنامه و هدفمند بنویسند. هر روز با یک برنامه مشخص پای میزکار خود بنشینند و با جدیت شروع به نوشتن کنند. این شغل انهاست.

۴) اجازه ندهید اقتضائات و شرایط زندگی روزمره برنامه شما برای نوشتن را به هم بریزد.

۵) از ورود هیچ فکر و ایده ناشناسی به ذهن خود جلوگیری نکنید. حتی اگر برای شما خط قرمز باشد. شما باید توان روحی تصور کردن – و قرار دادن خود – در بدترین شرایط را داشته باشد. این شرایط بد میتواند هر چیزی باشد. از خیانت معشوقه یا همسرتان گرفته تا اسارت در چنگال یک دیکتاتوری

۶) قلم تان را برای مواقع الهام بخش و یافتن ایده همراه خود داشته باشید تا اگر ایده ای به ذهنتان خطور کرد آنرا موقتا درجایی ثبت کنید. نباید فراموش کنید که صحبت کردن درمورد یک ایده با نوشتن آن بسیار متفاوت است. شما با سخن گفتن میتوانید ایده خود را فتح کنید اما با نوشتن میتوانید آن ایده را به مسیری که میخواهید هدایت کنید.

نکاتی در مورد نویسندگی و نوشتن به روایت والتر بنیامین

۷) هیچوقت هیچوقت نوشتن را بخاطر نداشتن ایده متوقف نکنید. نویسنده ایده ال از نظر من کسی ست که نوشتن را تنها برای رفع احتجاجات و امروز روزمره قطع میکند و در سایر مواقع دغدغه ای جز نوشتن ندارد.

۸) برخلاف شاعران نویسندگان برای پرکردن خلا ناشی از آنچه الهامات ناخودآگاه خوانده میشود احتیاج به نوعی از شهود و مفاهمه در بیداری دارند. باید این کار را با داشتن نگره هایی بدیع نسبت به زندگی بیاموزید

۹) روزی بدون نوشتن نمیگذرد. البته برای تنبلها و آدم های گرفتار ممکن است این روز تبدیل به هفته شود. اما شما سعی کنید هرروز بنویسید.

۱۰) خیال نکنید کاری که شما نوشتید در نهایت کمال است حتی اگر صبح تا شب برای آن وقت گذاشته باشید.

۱۱) به مراحل سه گانه ایده-شیوه-نگارش دقت کنید. طی کردن این مراحل تنها برای مهارت شما در تقلید و کپی کاری ماهرانه از روی دست دیگران مفید است. چون اصرار بر داشتن ایده منبع الهام شما را کور میکند. تلاش برای داشتن سبک قریحه شما را کور میکند و نوشتن بدین شکل بهاییست که شما باید بابت نابودی خود و استعدادتان بپردازید. از من میشنوید اینکار را نکنید.

چگونه پیش از شروع به نوشتن فیلمنامه، ژانر فیلم را مد نظر قرار دهیم

فیلمنامه، تکه‌هایی برش خورده توسط خود شما از یک پازل هستند و در نهایت تصویری می‌سازند که شما طراح ‌آن هستید؛ ژانر در واقع جعبه‌ای است که این تکه‌ها در آن قرار دارند و باید با داستان هماهنگ بوده و تمام نیاز‌های شما را برآورده کند؛ در غیر این صورت، تمام ضرر‌ها متوجه شما و مخاطب خواهد بود. انتخاب ژانر فیلم باید پیش از هر چیز صورت پذیرد، زیرا در این صورت می‌توانید حال و هوای فیلم را پیش از اینکه دیر شود مشخص کنید. در ادامه قصد داریم از نقطه نظر‌های مختلف به بررسی ژانر و نحوه‌های مختلف کمک آن به روایت داستان بپردازیم.

 

نکاتی در مورد نویسندگی و نوشتن به روایت والتر بنیامین

ژانر مخصوص ایده خود را پیدا کنید

این کار ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. احتمالا فکر می‌کنید فیلمنامه به خودی خود، ژانر را مشخص می‌کند. این باور تا حدودی درست است، اما نه کاملا. انتخاب ژانر، تغییرات بسیاری در داستان شما ایجاد خواهد کرد. مثلا نمی‌توانید Titanic را خیلی راحت به ژانر دیگری، مانند کمدی یا ترسناک، منتقل کنید و همچنان فیلمی خوب در دست داشته باشید. داستان عشق بین دو نفر، که از دو طبقه اجتماعی و اقتصادی متفاوت هستند قطعا ژانر مخصوص به خود را دارد.

بزرگ‌ترین تصمیمی که شما در کل پروسه نوشتن می‌گیرید، هنگام توسعه ایده اولیه فیلم است. در این مرحله، شما باید تصمیم بگیرید که از چه ژانر‌هایی برای داستان استفاده کنید و حقیقت این است که ۹۹ درصد فیلمنامه، در همین مرحله شکست می‌خورند. نه به خاطر اینکه ایده اولیه‌شان مناسب نبوده؛ بلکه به این ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم

episode film
۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

فیلمبرداری در ساعات طلایی

امروز میخواهیم در مورد فیلمبرداری در ساعات طلایی صحبت کنیم. اول از همه باید بگیم ساعات طلایی چیه ؟

تایم طلایی یا ساعت جادویی اصطلاحی است که ممکن است در مورد آن چیزهایی شنیده باشید. ساعت طلایی دوره زمان کوتاهی بعد از طلوع خورشید و قبل از غروب آفتاب است.  زمانی در بعدازظهر که خورشید در بالاترین جای خودش در آسمان قرار میگیرد در این زمان نورهای روشن و سایه های شدیدی در فضا دیده میشود. نورهای قرمز ، نارنجی. زرد رنگ در آسمان هستند. که درخشش طلایی رنگ و گرمای جالبی دارند.

این نورها دمای رنگی معادل ۳۵۰۰ کلوین که معادل دمای یک نور تنگستن است به فضا می دهند. در این زمان با نزدیک بودن خورشید به خط افق سایه های بلند تر و پویاتر هستند و باعث افزایش جذابیت بصری ترکیب‌بندی شما میشوند.

این نور نرم برای فیلمبرداری و عکاسی بسیار عالی است و در این زمان است که جزئیات تصویر را از دست نخواهید داد.

ساعت طلایی لزوماً به معنی ساعت بین  ۸ صبح تا ۹ شب نیست و این بستگی دارد به اینکه شما در کجای جهان هستید. در نزدیک خط استوا ساعت طلایی فقط چند دقیقه بیشتر نیست در حالی که در نزدیکی قطب شمال و جنوب چندین ساعت طول میکشد.

 

این مطلب را حتما بخوانید:      عکاسی ماکرو

 

فیلمبرداری در ساعات طلاییدر این بخش نکاتی برای فیلمبرداری در ساعات طلایی و کاربردی ترین گزینه ها برای نتظیم ساعات طلایی به شما آموزش خواهیم داد:

  1. اولین و شاید مهمترین نکته این است که وایت بالانس را به صورت دستی فعال کنیدو اگر به صورت اتوماتیک تنظیم کنید در این حالت دوربین سوژه هایی که رنگ قرمز زیادی دارند با اضافه کردن رنگ آبی رنگ به تصویر رنگ ها را ملایم می کند و در این حالت پوست انسان به صورت خنثی در می آید این اتفاق ممکن است در اغلب شرایط مشکلی به وجود نیاورد ولی باعث حذف رنگ طلایی در نور خورشید می شود.
  2. اگر از یک صحنه فیلمبرداری می کنید ممکن است اشتباهاتی در فیلم بوجود بیایدو شما مجبور باشید مجدد فیلمبرداری کنید با این کار ممکن است برای فیلمبرداری در ساعت طلایی دچار کمبود وقت شوید پس تجهیزات مورد نظر را قبل از رسیدن به صحنه کاملا آماده کنید و تا حد امکان زودتر به لوکیشن بروید.
  3. از رفلکتور استفاده کنید. در ساعات طلایی به دلیل وجود نورهای نرم  در فضا زمان مورد علاقه اکثر عکاسان و تصویربرداران است . پس از رفلکتور استفاده کنید تا نور پشت را به روی سوژه بتابانید تا از سیاه شدن سوژه در جلوی تصویر اجتناب شود و نور دهی مناسبی داشته باشیم.
  4. از روشنایی خیره کننده خورشید به نفع خودتون استفاده کنید وقتی خورشید در بالاترین حد قرار دارد به گونه ای نورپردازی کنید تا هایلایت ها و سایه های زیبای نور در آسمان در ترکیب بندی شما دیده شوند.
  5. با لنز واید تصویربرداری کنید وقتی عنصر زیبایی بخش دیگری به جز نور در ترکیب بندی شما نیست نباید با زاویه بسته تصویر بگیرید.

و در نهایت اینکه ساعات طلایی میتوانند جلوه بسیار زیبایی به ترکیب بندی و تصویر نهایی شما بدهند.

منبع: سایت اپیزود فیلم 

episode film
۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

فیلم علمی – تخیلی بخش اول

در دوران معاصر ، فیلم علمی – تخیلی همواره یکی از مطرح ترین ژانرهای هالیوودی بوده است . جنگ های ستاره ای ، به عنوان پایه گذار تلفیقی از ژانر علمی تخیلی و نسل جدید بلاک باستر اکشن ، با موفقیت تجاری بسیار عالی شناخته می شود .
در میان یکصد فیلم پر فروش تاریخ سینما با تقریبا بیست فیلم علمی تخیلی حضور دارند .
فیلم علمی – تخیلی به شکل های مختلفی که تا اواسط دهه ۱۹۷۰ غیر قابل تصور بودند ، هم به اوج گیری هالیوود جدید و دگرگونی بنیادین صنعت فیلم آمریکا از دهه ی ۱۹۷۰ به بعد کمک کرده و هم خود از این تحولات سود برده است . تا پیش از موفقیت تجاری بی سابقه جنگ های ستاره ای و برخورد نزدیک از نوع سوم ، که خط طلانی بود بر همه ی باورها و فرضیات غالب درباره ی محبوب نبودن فیلم علمی – تخیلی و محدود بودن علاقه مندان به این نوع فیلم ، بدون شک ژانر علمی تخیلی جایگاه بسیار پایینی در سلسله مراتب ژانری هالیوود داشت . شکوفایی فعلی فیلم عملی تخیلی هم زمان و هم راستا با تحولات شگرف و انقلابی در صنعت جلوه های ویژه بصری که از زمان جنگ های ستاره ای با رشدی بی سابقه تبدیل به یکی از تجارت چندین میلیارد دلاری شده اتفاق افتاده است ، ولی به رغم ظرفیت فیلم تخیلی در ارائه خارق العاده ترین و یک دست ترین تخیل ها درباره ی آینده و دگرگونی های جهانی کنون ، نمی تواند تنها عامل محسوب شود . در حقیقت شکل گیری یک مخاطب عام با اشتهایی ظاهرا پایان ناپذیر برای این عجایب فناورانه ، که سینمای علمی تخیلی معاصر ار آن هم بهره برداری و هم به دقت محافظت می کند ، باید در بسترهای تاریخی و فرهنگی بررسی شود .

فیلم علمی – تخیلی

به نظر می رسد دغدغه همیشگی ژانر علمی تخیلی با پیامدها ی معمولا تهدید آمیز تحولات فناوری بر اجتماع و هویت انسانی فراهم کننده ی بستر بسیار مناسبی برای پرداختن به دل مشغولی و تشویش های فرهنگی است که در آن فناوری پیشرفته ، در شکل های متنوع و به سرعت در حال تغییر است ، بیش ار هر زمان دیگر در تاریخ بشر از نقش محوری برخوردار است . تاریخ اجتماعی پنجاه سال گذشته به شکل های مختلف از آزاد کردن نیروی مخرب و مهیب سلاح های اتمی تا ساخت اولین قرص های ضد بارداری که یکی از پیامدهای ضمنی اش استقلال جنسی زنان بود ، تا شروع انقلاب دیجیتالی در اوخر دهه ۱۹۸۰ حاکی از آن است که تغییرات سریع فناوری با سرعت غالبا گیج کننده ی تغییرات اجتماعی و فرهنگی همراه بوده و در بسیاری موارد نیز باعث تشدید آن شده است . به عنوان ژانری که رویکرد آینده نگر و اندیشمندانه اش اغلب با یک سنت دیر پا و قدیمی فانتزی و تمثیل اجتماعی در هم آمیخته است ، به نظر می رسد فیلم علمی تخیلی بهتر از ژانرهای نوستالژیکی چون وسترن یا موزیکال یا ژانرهایی مانند فیلم جنگی یا مسائل اجتماعی که به موضوع های روز می پردازند ، قادر به بیان این تغییرات و معناهای احتمالیشان در فرم های روایی رونشگرانه ، چالش برانگیز ، و سرگرم کننده است و در عین حال در بیشتر موارد نه موعظه گرانه است و نه مستقیما وارد مباحث سیاسی سطحی و زود گذر می شود.

 

بعد اجتماعی فیلم علمی – تخیلی باعث تشدید مقبولیت انتقادی ای می شود . فصل های خارق العاده ی وحشت عمومی و ویرانی شهرها یا در حقیقت فضاهای متروک وهم آور پسا آخر الزمانی با انبوه مردمان وحشت زده و با یا فروپاشی بناهای مهم تاریخی و معروفی مانند بنای یادبود واشنگتن ، پل گلدن گیت یا مجسمه ی آزادی در پی حمله ی موجودات ناشناخته ی فضایی بلاهای طبیعی یا جنگ هسته ای که به طور ضمنی مبین نابودی تمدن بشری هستند ، حاکی از تمرکز ژانر علمی تخیلی بر یک مسئله ورا شخصی است . حتی دانشمند منزوی دیوانه یا غیر عادی ، که عامدانه در پی کندو کاو چیزهایی است که انسان نباید کاری به آن ها داشته باشد . تجسم بحران بزرگ تر قابل اعتماد بودن علم و مسدولیت پذیری علمی است . در حالی که فیلم های وحشت به طرز وسواس آمیزی در درون جهان درونی گوتیک جنون و معلولیت فردی چنبرده می زند ، مغاک تخمین ناپذیر فضای لایتناهی بین ستاره ای یا زمین های بایر بیابانی فیلم عملی تخیلی به شکل کنایه آمیزی باعث می شوند که در برابر عظمت کیهانی دغدغه ها ی بشری سطحی و بی اهمیت جلوه کنند . در بسیاری از فیلم های علمی تخیلی به ویژه آن هایی که ابعاد حماسی دارند این مضمون سمبولیک از طریق نماهای لانگ شات یا از زوایای بسیار بالا ، که نقطه دید هیچ کس نمی تواند باشد ، منتقل می شود ، و شخصیت انسانی محوری فیلم در برابر پس زمینه ای از چشم اندازی ناشناخته و یا نابودی کامل همانند دنیا ، جسم و شیطان بسیار ناچیز به نظر می آید . گاهی حتی نسل بشر کاملا از روی زمین محو می شود همچون در سکاس های پایانی بخش فانتزی آخر الزمان اتمی در ساحل ، دکتر استرنج لاو و زیر سیاره ی میمون ها . . جذابیت انکار ناپذیر فیلم عملی تخیلی هم در تاریخ فیلم و هم در مطالعات فرهنگی دیده می شود . این ژانر به راحتی می تواند عنوان اولین ژانر مشخصا پسا کلاسیک هالیوود را بخودش اختصاص دهد ، و بنابراین...

ادامه در سایت اپیزود فیلم 

episode film
۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

مفهوم تداوم و اهمیت آن در کارگردانی و تدوین

تداوم عاملی است که بدون آن ، ساختمان یک اثر سینمایی و یا یک برنامه دراماتیک تلویزیونی ، مغشوش ، بی نظم و نامفهوم خواهد شد. همان طور که در بالا رفتن از پلکان ، طبیعتا تداوم صعود از پله اول به پله آخر حفظ می شود ، انتقال هرچه بهتر موضوع به تماشاگر ، پله ها ( نماها ، صحنه ها ، فصل ها ) و مراحل تداوم نیز باید حفظ شود.
اساسا مفهوم تداوم در فیمسازی یعنی عبوری هموار و طبیعی ، از ابتدا به میانه و انتهای فیلم و به طور کلی ، گذری یک دست از نمایی به نمای دیگر تا پایان داستان . به این ترتیب ، تدوین تداومی یعنی هنر خلق این احساس در بیننده که وی با وجود دیدن نماهای جدا ازهم ، بپذیرد که به تماشای اجزایی بدون وقفه و تسلسلی یک دست نشسته است .

برای حفظ تداوم در فیلم ، به چند عامل اساسی در فیلم باید توجه کرد :

تداوم داستان

موضوع یا رویداد فیلم ، کم و بیش ، باید جریانی مطابق هم آهنگ با زندگی داشته باشد . به عبارت دیگر تداوم ، بازگویی احساس انسانی در جریان تداوم زندگی است ، البته با رعایت اصول داستان پردازی فیلم (نمایش ابتدا ، میانه و انتهای داستان ) . برای اثربخشی بیشتر داستان ها ، به ضرورت ، می توان با روشی حساب شده در نحوه توسعه رویدادهای دراماتیک دست برد و جای هر یک از این مراحل را عوض کرد.

تداوم در کارگردانی و تدوین

تداوم در کارگردانی و تدوین

تنظیم روابط بازیگران با دوربین ( میزانسن )

یکی از جنبه های هنر میزانسن در فیلم سازی ، شیوه ای است که کارگردان برای تنظیم روابط و حرکت بازیگران در قاب نماها به کار می بندد معنی اصلی میزانسن یعنی ” در صحنه قرار دادن ” که مفهومی تئاتری و برگرفته از زبان فرانسه است ، اما در سینما و تلویزیون میزانسن در این دو رسانه عبارت است از : آنچه که در قاب نماها دیده می شود.
حرکت ، سکون و دیگر اعمالی که بازیگران در مقابل دوربین انجام می دهند باید از منطق و نظمی حساب شده برخوردار باشد اما وظیفه کارگردان ، تنها به حرکت درآوردن منطقی آنان نیست ، بلکه افزودن ” تاثیر ” عنصر تدوین به کار خویش و ایجاد جلوه ای حقیقی از رویداد هایی است که در تک تک نماها دیده میشود . گرچه ممکن است کارگردان قسمتی از رویداد را به بیننده نشان ندهد ، اما ارتباط منطقی حرکات و تداوم در توسعه شاخه های فرعی داستان از مسئولیت های بزرگ اوست . کارگردان با استفاده از تدوین این امکان را دارد که بخشی از زمان یا مکان رویداد را حذف کند ، اما این حذف هم باید از معنی و منطقی خاص پیروی کند.

برای ایجاد تداوم بین نماها ، دو عامل زیر نباید فراموش شود :

  1. هدف حرکت موضوع – دوربین
  2. اهمیت حرکت موضوع – دوربین

 

این مطلب رو از دست ندید:      عکاسی نقاشی با نور

تداوم در کارگردانی و تدوین

باید دید که اگر بازیگری در یک نما از نقطه ای به نقطه دیگر صحنه می رود چنانچه دوربین با او حرکت کند ، آیا دلیلی برای این کار وجود دارد ؟
برای مثال ، اگر بازیگری در نمایی روی صندلی نشسته و در نمایی روی صندلی نشسته و در نمای بعد او را ناگهان در همان محل در حال نوشیدن آب ببینیم ، از نظر دریافت ایده در این دو نما باید پرسید، بازی ، تصویربرداری و تدوین خلاقانه ای داشته اند ؟ پاسخ ظاهرا منفی است .
حال اگر همین بازیگر ، که روی صندلی نشسته ، در یک نمای نزدیک با زبان ، لب های خود را ( به علامت تشنگی ) ترکند ، به سوی میزی که لیوان پر از آبی روی آن قرار دارد نگاهی بیندازد ، سپس برخیزد ، دوربین برای بهتر دیدن حرکات ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> تداوم در کارگردانی و تدوین


episode film
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

تکنیک استفاده از دوربین روی دست

بسیاری اوقات شما به فیلم برداری روی دست نیاز پیدا می کنید شاید به دلیل کمبود تجهیزات، کمبود فضا یا صرفا به دلیل سهولت کار و…

در صورت نیاز به فیلمبرداری روی دست می‌توانید از این نکات استفاده کنید تا نماهای شما روان تر به نظر برسند. اولین چیزی که باید مد نظر داشته باشیم این است که میخواهیم نمای ما یک نمای روی دست به نظر برسد یا نه؟

یعنی آیا می‌خواهیم تکان های دوربین احساس شوند؟

چون این روش اگر به درستی استفاده شود می‌تواند یک کیفیت تأثیرگذار به فیلم بدهد اما بگذارید فرض کنیم که این را نمی خواهید بلکه می خواهید تصویر شما کاملاً روان باشد. پس با چند نکته شروع می کنیم تا ببینیم چطور می توانیم به این هدف برسیم.

یکی از مهمترین نکات در زمان فیلمبرداری روی دست در صورت امکان استفاده از لنز لرزشگیر است در اینجا لنز مورد علاقه خودم یعنی ۲۴، ۱۰۵ را مثال میزنم.

حالا شما باید لرزشگیر را روشن کنید با این کار به علاوه استفاده از دو دست روی دوربین یک روی لنز و دیگری روی بدنه می توانید دوربین را نزدیک بدن تان نگه دارید و تصاویر نسبتاً یکدستی بگیرید. اگر بند دور گردن دارید آن را به دوربین متصل کنید تا ازدو نقطه تماس یعنی دستها به نقطه  سوم در گردن برسید.

تکنیک استفاده از دوربین روی دست

البته ما ترجیح می دهیم به جای بند دور گردن از نمایاب زاکوتو استفاده کنیم یعنی بهتر است هنگام فیلمبرداری روی دست تا جای ممکن از تغییر فوکوس اجتناب کنید. اگر دوربین را از انتهای لنز نگه داشته باشید و شروع به تغییر...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> تکنیک استفاده از دوربین روی دست

episode film
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۵۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

فیلمبرداری سینمایی

در سینما همه ی اجزا و عوامل به هم بستگی دارد و فیلمی خوب است که همه ی وظیفه ها در آن به درستی انجام گردد به طور مثال اگر در فیلمی گفته شود فیلمبرداری کار خوب است یعنی فیلمبرداری بالاتر از بقیه ی پارت ها قرار دارد و این خوب نیست . فیلمی خوب است که همه در یک سطح باشند . فیلم برداری هنر فیلم بردار است . فیلم برداری خوب است که می تواند با یک نور پردازی درست حس صحنه را به درستی در بیاورد . یک فیلمبردار سینمایی قبل از هر چیزی فیلمنامه کار را مطالعه می کند و بعد از جلسه با کارگردان نظرات و نکته های او را در فیلمنامه بررسی می کند . بعد از دیدن لوکیشن ها همراه با عوامل خود مکان هایی که تجهیزات نوری و حرکتی قرار است باشد را انتخاب می نماید . می توان گفت فیلمبرداری یکی از سخت ترین و پیچیده ترین کارهایفیلمسازی است . تشخیص اثر دقیق برای یک شات می تواند وقت گیر و خسته کننده باشد .

برای تعیین نور دهی فیلمبردار سه متغیر را اعمال می کند :

  1. دیافراگم
  2. سرعت شاتر
  3. ایزو فیلم 

فیلمبرداری سینمایی

در سینمای حرفه ای مدیر فیلمبرداری به کسی گفته می شود که مدیریت همه ی دوربین های سر صحنه را اعمال می کند . او معمولا در اتاقی نشسته است که چند مانیتور رو بروی او هستند و هر مانیتور تصویر هر دوربینی که در صحنه است را نشان می دهد . او توسط بیسیم با فیلمبرداران در ارتباط می باشد .بعد از او مهمترین فرد مسئول نورپردازیست ، او نیز توسط مدیر فیلمبرداری هدایت می شود و توسط دستیارانش نورهایی را که او می خواهد را در لوکیشن مستقر می نماید . نفرات دیگر تصویربردارهایی هستید که پشت دوربین های فیلمبرداری و دستیارهایی که به آن ها کمک می کنند . به طور مثال برای فیلم هابیت ۴۰ دوربین سینمایی در استودیویی که فیلمبرداری می کردند قرار داشت که همه ی این ۴۰ دوربین توسط مدیر فیمبرداری هدایت می شد . در ایران معمولا در فیلم های سینمایی همان کسی که پشت دوربین اصلی قرار می گیرد مدیر فیلمبراداری است یعنی نقش فیلمبردار را نیز خود انجام می دهد .

در کشورعزیز ما ایران مدیران فیلمبرداری لایق و با استعدادی وجود دارد . خوشبختانه گروه هنری اپیزود فیلم این افتخار را دارد که با بسیاری از این مدیران فیلمبرداری سینمایی همکاری داشته و در پروژه های متعددی از این دوستان استفاده کرده است . پس اگر دوست دارید که گروه فیلمبرداری سینمایی حرفه ای برای فیلمتان انتخاب کنید کافیست با ما تماس بگیرید .

منبع: سایت اپیزود فیلم

episode film
۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

چگونه عکس ماکرو بگیریم

عکاسی ماکرو بخش دوم

گرفتن عکس ماکرو یک ژانر عکاسی بسیار وسیع است . که به لطف دوربین های امروزی و گوشی های هوشمند حرفه ای می توان به نتایج بسیار جالبی در این زمینه رسید . عکاسی ماکرو شکل منحصر به فردی از عکاسی است که از اجسام کوچک در اندازه های بزرگ عکاسی می کند . سوژه ای عکاسی ماکرو شامل گل و حشرات است که معمولا با چشم غیر مسلح به خوبی دیده نمی شوند . البته در این نوع عکاسی می توان جزئیات موجود در جواهرات و سایر اشیا را نشان داد .  عکس های ثبت شده در ماکرو به سطح بزرگ نمایی لنز بستگی دارد . امروزه در دوربین های Point -and- shoot  و DSLR حالت ماکرو قرار داده شده است .  تا کاربران با استفاده از دوربین به راحتی از اشیا کوچک در فاصله نزدیک به عدسی عکاسی نمایند .  در این دوربین ها به شکل خودکار عدسی های لنز برای ثبت تصاویر ماکرو تنظیم می شوند .  در این عکس ها که از لنزهای ماکرو استفاده نمی شود .  نمی توان عکس ها را ماکرو واقعی نام برد . برای عکاسی ماکرو علاوه بر داشتن یک دوربین مناسب به لنز حرفه ای نیز نیاز دارید . برای عکاسی ماکرو طیف وسیعی از لنزهای ماکرو وجود دارد که اندازه بزرگنمایی برخی از این لنزها ۱۰ برابر نیز می شود . در این مقاله می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه عکس های ماکرو ثبت کنید.

انتخاب لنز خوب

در حالی که دوربین های امروزی یک حالت ماکرو در تنظیمات خود ارائه می دهد .  اما آن ها قادر به بزرگ نمایی ۱:۱ نیستند . برای ثبت عکس های ماکرو به شکل حرفه ای باید یک لنز تخصصی ماکرو برای دوربین خود خریداری کنید . طیف وسیعی از لنزهای ماکرو با بزرگ نمایی ۱:۱ در بازار وجود دارد . اگر شما می خواهید از اجسام مسطح مانند سکه و یا تمبر عکاسی کنید بهتر است لنز ماکرو مسطح تهیه نمایید . برخلاف باور عمومی همه چیز برای عکاسی ماکرو مناسب نیست . در برخی موارد نزدیک شدن به یک سوژه و عکاسی از آن باعث می شود . سوژه برای بیننده غیرقابل تشخیص شود در این صورت بیننده قدردان زحمات نخواهد بود . در این صورت می توان گفت موضوعی که برای عکاسی انتخاب کرده اید موضوع اشتباهی بوده است . بنابراین برای انتخاب موضوع عکاسی بسیار دقت کنید که موضوع عکاسی واجد شرایط عکاسی ماکرو باشد . موضوعات مشترک عکاسی ماکرو عبارتند از حشرات کوچک ، پروانه ها ، قطرات باران و اجسام کوچک . مانند عروسک های کوچک ، جواهرات و وسایل خانگی اشیا بی جان که عکاسی از آن ها نسبتا آسان است .  زیرا آن ها حرکت نمی کنند اما عکاسی از حشرات می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

چگونه عکس ماکرو بگیریم

چگونه عکس ماکرو بگیریم

استفاده از فاصله کانونی طولانی

برای انتخاب لنز شاید این سوال ایجاد شود که چرا باید از فاصله کانونی طولانی تر استفاده نمود . انتخاب لنز با فاصله کانونی طولانی تر به شما اجازه می دهد . تا با راحتی بیشتر و بدون ایجاد اختلال در زندگی طبیعی حشرات از آن ها عکاسی کنید . حتی بدون استفاده از لنزهای تخصصی ماکرو با داشتن لوازم جانبی مناسب می توان کار عکاسی ماکرو را انجام داد . برای این منظور می توان از وسیله ای به نام diopter کمک گرفت که در عکاسی این لنز با عنوان لنز ماکرو ضعیف شناخته می شود . این لنز اساسا یک فیلتر نزدیک و یا ذره بین است که به لنز معمولی یا دوربین متصل می شود . بزرگ نمایی نظیر لنز ماکرو ایجاد می کند . Bellows یا لوله های آکاردون مانند که بر روی دوربین نصب می شوند . همچنین آداپتورهای که امکان استفاده از لنز را به شکل معکوس بر روی دوربین ایجاد می کنند . به شما اجازه می دهند تا با استفاده از لنزهای موجود عکاسی ماکرو نمایید .

دقت داشته باشید که در عکاسی ماکرو بر خلاف دیگر عکس ها استفاده از سه پایه می تواند منجر به ایجاد محدودیت شود.

پس زمینه سفارشی

عکاسی از اشیا بی جان بسیار آسان است . زیرا شما کنترل بیشتری بر روی موقعیت ، روشنایی و حتی پس زمینه دارید و به راحتی می توانید ترکیب های مناسبی از اشیا موجود در عکس ها ارائه دهید . در عکاسی ماکرو معمولا عکاسان ترجیح می دهند پس زمینه را کاملا متضاد با سوژه ای عکاسی انتخاب کنند تا سوژه کاملا در عکس دیده شود . اما اگر در خارج از خانه عکاسی می کنید کنترل زیادی بر روی پس زمینه ندارید . در این صورت باید زاویه دوربین را تغییر دهید و یا از برگ ها و گل ها در پس زمینه باید به گونه ای استفاده نمایید تا سوژه به خوبی دیده شود.

 

چگونه عکس ماکرو بگیریم

چگونه عکس ماکرو بگیریم

توجه به عمق میدان

برای این که در عکس ها عمق میدان بیشتری داشته باشید . باید از دیافراگم با شماره بزرگ تر استفاده نمایید . در این صورت یک چالش بزرگ این است که نور کمتری به سنسور دوربین می رسد . که تا حد زیادی بر روی تصویر شما تاثیرگذار است . یکی از سخت ترین کارهای عکاسی ماکرو رسیدن به تعادل بین عمق میدان و تصویر مطلوب است . اگر دوربین شما دارای سیستم فوکوس نقطه ای باشد و شما قادر باشید قسمت های مختلف را در شات را برای فوکوس انتخاب کنید ، به راحتی با انتخاب فوکوس بر روی سوژه می توانید این مشکل را حل کنید . راه کار دیگر این است که بزرگ نمایی را کمی کاهش دهید و دیافراگم را کوچکتر انتخاب کنید . سپس در مرحله ویرایش عکس را برش داده تا سوژه عکاسی بزرگ تر دیده شود . با  این وجود همواره انتخاب دیافراگم کوچکتر که میزان نور ورودی به لنز را کاهش می دهد یک چالش بزرگ به شمار می رود . که برای حل این مسئله می توان از سرعت شاتر طولانی تر و یک سه پایه کمک گرفت.

ایجاد روشنایی

عنصر کلیدی عکاسی نور است و عکاسان ماکرو شرایط بهتری برای نورپردازی دارند . استفاده مناسب از نور می تواند عکس را به شکل هنری تری نشان دهد . بسیاری از عکاسان ماکرو با استفاده از فلش حلقه ای و دیافراگم کوچک و نیز سرعت شاتر سریع کار عکاسی از سوژه های متحرک را انجام می دهند . عکاسان باید در مورد سبک عکس های خود و تاثیر ترکیب در عکس ها به خوبی مطالعه نمایند . تا قبل از فشار دادن دکمه شاتر بهترین ترکیب را برای ثبت عکس از سوژه ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> سایت اپیزود فیلم

episode film
۱۰ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

عکاسی نقاشی با نور

عکاسی نقاشی با نور یک تکنیک تصویربرداری از یک منبع در حال حرکت است . در این سبک عکاسی از پرتوهای منتشر شده عکاسی می شود . هنرمندان و عکاسانی که در این زمینه فعالیت می کنند افرادی بسیار صبور هستند . برای ثبت یک تصویر بسیار تمرین کرده اند تا به نتایج قابل قبولی برسند . عکاسی از نقاشی نور بسیار شبیه به عکاسی در شرایط نور کم است . به جز این که در بعضی موارد منبع نور در این سبک عکاسی در حال حرکت است .

ابزارهای عکاسی

دوربین : هر دوربین دیجیتال که قابلیت تنظیم دستی را فراهم کند .

سه پایه : یکی از مهمترین ابزار برای ثبت نقاشی نور سه پایه محکم است .

در بسیاری از موارد، برای ثبت تصویر باید شاتر چند دقیقه باز باشد .

بسیار مهم است که دوربین در این حالت حرکت نکند .

کابل شاتر و یا کنترل از راه دور

استفاده از کابل شاتر و یا استفاده از کنترل از راه دور برای فشار دادن دکمه شاتر مناسب است . اگر هیچ یک از این دو مورد را در اختیار ندارید می توانید از تایمر دوربین استفاده کنید . بسیار مهم است که برای ثبت تصاویر دوربین را لمس نکنید تا لرزشی در دوربین ایجاد نشود .

منابع نور

انواع مختلفی از چراغ ها برای  عکاسی نقاشی با نور استفاده می شود . می توان از منابع نور مختلف استفاده نمود . به عبارت کلی هر چیزی که بتواند نور تولید کند برای نقاش با نور می تواند مورد استفاده قرار گیرد . به عنوان مثال با استفاده از منابع نور LED می توان رنگ آبی ایجاد نمود . از لامپ های هالوژن برای تولید نور نارنجی استفاده نمود .

عکاسی نقاشی با نور

تنظیمات دوربین

حالت : برای عکاسی در این سبک از تنظیمات دستی استفاده نمایید . سرعت شاتر و دیافراگم را باید به شکل دستی تنظیم نمود .

کیفیت تصویر: کیفیت تصویر را بر روی RAW تنظیم نمایید .این فرمت به شما اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را در مورد تصویر ثبت نمایید .

متعادل کننده رنگ سفید

در  عکاسی نقاشی با نور اگر تمایل دارید روشنایی را به منبع نور متمرکز کنید .

تنظیم های Incandescent یا Tungsten را انتخاب کنید . با این وجود استفاده از دیگر تنظیمات رنگ سفید می تواند اثر جالبی بر روی تصاویر داشته باشد . در این سبک از عکاسی استفاده از تعادل کننده رنگ سفید به شکل خودکار توصیه نمی شود .

ایزو و دیافراگم

تنظیم ایزو باید کم و حدود ۱۰۰ انتخاب شود . دیافراگم مناسب برای این سبک عکاسی F/8 و یا F/10 است . به شما اجازه می دهد عمق میدان بیشتری در تصاویر داشته باشید . همچنین امکان استفاده از سرعت شاتر طولانی تر را فراهم می کند .

 

عکاسی نقاشی با نور

سرعت شاتر و روشنایی LCD

تنظیم سرعت شاتر باید متناسب با مقدار نور محیط انجام شود . روشنایی LCD دوربین را کاهش دهید . معمولاً صفحه نمایش دوربین در شب دارای نور بسیار است . هنگام عکاسی تصاویر را روشن تر از حالت واقعی نشان می دهد . هیستوگرام را هنگام عکاسی بررسی کنید . اگر نمودار هیستوگرام به سمت چپ منتهی شود تصویر بیش از حد تاریک خواهد شد .

تثبیت کننده تصویر و کاهش نویز

چون از سه پایه استفاده می کنید دیگر لازم نیست سیستم تثبیت کننده تصویر را روشن کنید . با تنظیمات ارائه شده دیگر لازم نیست سیستم کاهش نویز دوربین را روشن کنید . انتخاب ایزو پایین به کم شدن نویز در تصاویر کمک می کند . با این روش حتی با استفاده از دوربین های قدیمی می توان نویز موجود در تصاویر را کاهش داد .

شروع کار با نور محیط

برای اولین قدم در شروع کار عکاسی نور محیط و صحنه را تعیین نمایید . برای این سبکعکاسی می توان در تاریکی شب در طبیعت و یا در یک استودیو عکاسی نمود . ایزو را بر روی ۱۰۰ قرار دهید فوکوس یک گام بسیار مهم برای عکاسی در تاریکی است . از آنجا که به دلیل تاریکی ممکن است فوکوس به شکل اتوماتیک درست کار نکند . بهتر است فوکوس را به شکل دستی مشخص کنید . اگر می خواهید دوربین را حرکت دهید از فوکوس خودکار بر روی نقطه نورانی استفاده کنید .

عکاسی نقاشی با نور

عکاسی با نور

هنگامی که دوربین را بر روی سوژه متمرکز کردید وقت آن رسیده است که کار عکاسی با نور را انجام دهید . برای این کار بهتر است دوربین را برای نور دهی ۳۰ ثانیه ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم 

episode film
۰۸ شهریور ۹۷ ، ۲۰:۴۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

عکاسی ماکرو بخش اول

در این مقاله ، برخی از نکات و ایده هایی که به شما برای آموزش عکاسی ماکرو کمک می کند مطرح شده است .

عکاسی ماکرو از جمله عکاسی های رایج محسوب می شود که به راحتی قابل دسترس است و عکاسی بسیار وسیعی است . عکاسان حرفه ای می توانند با عکاسی ماکرو از برگ ها ، گل ها ، حشرات و با کنترل کامل نورپردازی از عکاسی بسیار لذت ببرند . دوستداران طبیعت نیز می توانند ساعت ها در بیرون وقت بگذرانند  و به جستجوی گنج های پنهان در میان برگ ها و گل ها بپردازند . در مکان های صنعتی و خارج از طبیعت نیز می توان با عکاسی ماکرو عکس های صنعتی خیره کننده ای را ثبت کرد .

 مقدمه

با همه فوایدی که عکاسی ماکرو دارد ، در این بین ممکن است برخی از تکنیک ها شما را اذیت کند . قوانین فیزیک در عکاسی ماکرو نقش دارد در حالی که در انواع دیگر عکاسی بی اثر است . دلیل اصلی نوشت این مقاله نیز همین موضوع است . امیدواریم که جنبه های موثرتری از عکاسی ماکرو برای علاقمندان روشن شود .

 بزرگنمایی

عکاسی ماکرو به سایز سوژه شما و سنسورهای دوربینتان بستگی دارد. اگر سوژه شما یک اینچ است و طرح ریزی برای سایز اصلی “life-size” انجام شده ، سنسور دوربین هم باید برای یک اینچ باشد . یک شی که یک اینچ را پر می کند ، نتیجه آن عکس های بیشتر است . وقتی که مطرح شده است که از سوژه با مقیاس اصلی و با سنسور عکاسی شود ، در واقع بزرگنمایی ۱:۱ مد نظر است . اگر که مطرح شود که از سوژه با نصف سایز اصلی آن عکسبرداری شود ، بزرگنمایی در این حالت ۱:۲ است . نتیجه آن عکس های بیشتر است.

با بزرگنمایی ۱:۱۰ یا کمتر ، دیگر عکاسی شما عکاسی ماکرو محسوب نمی شود.

عکاسی ماکرو

فاصله کاری

در واقع فاصله بین دوربین از جلوی لنز شما تا سوژه است . طولانی ترین فاصله کاری ، برای این است که از سوژه دور بمانید . بهترین لنزهای ماکرو ، همان طوری که انتظار دارید ، دارای فاصله کاری زیادی هستند . – یک یا بیشتر – . فاصله کاری با افزایش فاصله کانونی لنز ، افزایش می یابد.

Nikon 200mm f/4 و Canon 180mm f/3.5  دو نمونه از لنزهای ماکرو هستند که فاصله کاری زیادی و به طبع فاصله کانونی بیشتری دارند.

همیشه با افزایش فاصله کاری ، بزرگنمایی شما کاهش می یابد.

برای مثال در بزرگنمایی ۱:۴ ، نیازی نیست که خیلی به سوژه نزدیک شوید ، مانند فاصله ای که برای عکاسی در بزرگنمایی ۱:۱ نیاز است.

فاصله کاری به موردی به نام “حداقل فاصله فکوس” بستگی دارد که فاصله بین سنسور دوربین و سوژه شماست . اگر در تنظیمات دوربین حداقل فاصله فکوس را روی ۱۰ اینچ تنظیم کنیم کامپکت دوربین / لنز روی طول ۸ اینچ قرار میگیرد ، پس فاصله کاری شما ۲ اینچ خواهد بود.

همیشه بهتر است که به دنبال لنزهایی باشید که دارای فاصله کاری زیادی هستند . در این حالت شما به سوژه خیلی نزدیک نمی شوید.

 DSLRها یا Mirrorless

برای عکاسی ماکرو ، هم DSLR و هم Mirrorless ها برای کار عالی هستند.

اگر به دنبال گزینه های بومی کوه هستید ، DSLR ها برای انتخاب های بزرگ و لوازم جانبی آن بسیار مناسب هستند . اگر که از آداپتور استفاده می کنید ، دوربین های Mirrorless کمی بهتر از DSLR ها هستند . هر چند که لنزهای مدل G نیکون بدون حلقه آداپتو هستند ممکن است کمی موقع استفاده اذیت کنند چون شاید نتوانید به خوبی مقادیر دیافراگم را با هم تنظیم کنید . داشتن مانیتو LCD برای تصویر زنده بسیار مفید است چون کمک می کنید تا شما بازخورد واقعی تصویر را در فریم داشته باشید . کوچکترین حرکت دست در عکاسی ماکرو میتواند تغییرات بزرگی را در ترکیب به وجود آورد.

فریم کامل و کراپ سنسور

اگر هدف شما این است که عکس هایی با بیشترین بزرگنمایی ممکن داشته باشید دوربین های فریم کامل بسیار برای عکاسی مناسب هستند . حتی Nikon D810 با ۳۶ مگاپیکسل نمیتواند بزرگنمایی مناسبی به نسبت Nikon D7200 با ۲۴ مگاپیکسل را داشته باشد . دلیل آن ساده است چون پیکسل های D7200 کوچکتر است.

با عکاسی ماکرو ، بیشترین تراکم پیکسل بستگی به بیشترین بزرگنمایی از سوژه دارد . بزرگترین سنسور D810 دارای کمترین پیکسل در هر میلیمتر است نسبت به D7200 ، به غیر اینکه مجموع پیکسل های آن بیشتر است . در بسیاری از ژانرهای عکاسی ، پیکسل های درشت مورد قبول هستند . با عکاسی ماکرو ، کوچکترین پیکسل ها به سمت بزرگنمایی زیاد می روند ، که باز هم به سایز سنسور برمی گردد.

در ابتدا گفته شد که ، دوربین هایی با سنسور بزرگ قطعا مزایای بیشتری دارند . نمایشگرهای وسیع آن ها به فکوس کمک می کند ، به صورت کلی کنترل بیشتری به روی مدل خواهید داشت  و بسیار مهم است اگر عکس هایی که می گیرید دارای بزرگنمایی زیاد نباشند . از دوربین های فریم کامل استفاده کنید که برای کیفیت عکس بسیار مفید هستند.

برای مثال ، شما قطعا نمی خواهید که به یک خرچنگ خیلی نزدیک شوید . چون در هر صورت در تصویر نهایی شما یک خرچنگ حضور دارد . در این شرایط ، سنسور های بزرگ با بیشترین تعداد پیکسل مانند D810 به شما عکس های واقعی تری را نسبت به سنسور کوچکی مانند D7200 می دهد . با این که D7200 پیکسل های بیشتری در هر میلیمتر دارد . پس ، به طور کلی فول فریم های DSLR برای عکاسی ماکرو مناسب ترند.

 

عکاسی ماکروCanon و Nikon

معمولا برای همه نوع عکاسی ، Canon و Nikon ( و بقیه ) از نظر کیفیت بسیار به هم نزدیک هستند . قطعا با هم تفاوت هایی دارند ، اما این تفاوت ها به جریان کاری و نوع استفاده از آن ها بر می گردد که عکاسی ماکرو کمی متفاوت است.

نمی خواهیم خیلی بحث جنجالی داشته باشیم ، اما Canon DSLR بسادگی برای عکاسی ماکرو به خوبی Nikon نیستند . این نکته هیچ امتیازی از دوربین های شگفت انگیز Canon و لنزهای فوق العاده آن که مطمئنا از بندهای دیگر بهترند کم نمی کند . در واقع ، یک دلیل بسیار هست که دوربین های Canon برای عکاسی ماکرو مناسب نیستند.

محاسبات دیافراگم

اگر برای فکوس بیشتر نزدیک شوید ، اتفاقات جالبی برای دیافراگم لنز می افتد . حتی دیافراگم فیزیکی داخل لنز هم دارای سایز ثابتی است ، دیافراگم شروع به کوچک شدن به اندازه ای می کند که شما ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم

episode film
۰۸ شهریور ۹۷ ، ۲۰:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

انیمیشن سه بعدی

برای بسیاری از ما تصور این نکته مشکل است که بدانیم که تا چند دهه گذشته، همه ی انیمیشن ها ، افکت ها و سرگرمی ها به صورت دستی بدون دخالت هیچ گونه تکنیک کامپیوتری و یا دیجیتالی ، ساخته، تکثیر و مصرف می شده . از طرفی دیگر اولین انیمیشن تماما دیجیتالی متعلق به جان لستر Jhon Lasseter با نام Luxo Jr است که در تاریخ ۱۹۸۶ و به دنبال آن داستان اسباب بازی Toy Story است که در تاریخ ۱۹۹۵ تماما در محیط کامپیوتری و به صورت دیجیتال تولید شده است که توانست در لیست ده برترین انیمیشن دنیا قرار گیرد نیمه دوم ۱۹۹۰ دنیای انیمیشن و جلوه های ویژه کامپیوتری تغییرات وسیعی پیدا کرد. چه از لحاظ نرم افزاری و چه از لحاظ سخت افزاری‌. ظهور ویندوز NT و لینوکس Linux، پردازنده‌های اینتل ۱۳۸۶ ، رندر فارم‌ها و شبکه‌های کامپیوتری قدرتمند‌تر شدند و پردازش اطلاعات تحت شبکه به زودی جای خود را در میان تولید کنندگان انیمیشن باز کرد.
چیزی که در ساخت انیمیشن سه بعدی به غیر از نیروی کار آمد و مجرب اهمیت زیادی دارد سیستم های کامپیوتری قوی و پر سرعت می باشد . اهمیت وجود این سیستم های قوی بیشتر در زمینه رندر کردن انمیشن در برنامه هایی نظیر ۳d max و مایا کار بسیار سختی برای کارت های گرافیکی و رایانه محسوب می شوند. مشخصات سخت افزاری در این گونه سیستم ها هر چه بالاتر باشد زمان رندر گیری پایین تر خواهد آمد. در برخی از انیمیشن های سنگین شاید زمان رندر گرفتن برای هر فریم به بیش از چندین ساعت زمان نیاز داشته باشد که در نتیجه یک انیمیشن چند دقیقه ای امکان دارد روزها برای رندر گرفتن از آن به زمان نیاز داشته باشد . خوشبختانه گروه هنری اپیزود فیلم با در بر داشتن سیستم های قوی کامپیوتری روز و رندر فارم های خود این نوید را به مشتریان عزیز خود می دهد که انیمشن های با کیفیت سه بعدی خود را با بالاترین کیفیت و زمان ممکن تحویل دهد .

انیمیشن سه بعدی

گروه هنری اپیزود فیلم افتخار این را دارد تا در همه ی زمینه های کاری انیمیشن سه بعدی اعم از فیلم های سینمایی ، بازی های رایانه ای ، مستندهای صنعتی و تیزرهای تبلیغاتی خدماتش را به بهترین نحو ممکن ارائه دهد .
شما با دیدن بخشی از نمونه کارهای سه بعدی ما در قسمت نمونه کارها تنها به گوشه ای از خلاقیت و تکنیک های تیم هنری ما مواجه می شوید .

منبع: انیمیشن سه بعدی

episode film
۰۸ شهریور ۹۷ ، ۲۰:۳۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر