موسسه جامع خدمات سینمایی و تبلیغاتی

تهران – خیابان خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد کوچه زرین

شماره تماس: 242 888 22 021
شماره تلگرام: 16 69 779 0912

ایمیل: episodefilmcompany@gmail.com

آموزش فیلمبرداری خبری

جمعه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۳۹ ب.ظ

آموزش فیلمبرداری خبری

در آموزش فیلمبرداری خبری چند نکته برای کمک به شما بسیار ضروری است .

اگر شما یک روزنامه نگار ، عکاس یا کسی هستید که تازه می خواهد فیلمبرداری خبری شروع کند ، باید این را بدانید که تصویری که از طریق مسیر خبری برای پخش کننده فرستاده می شوند ، معمولا بدلیل حساسیت بالای خبری مانند فیلم های دیگر کنترل کیفیت نمی شوند . اگر چه انتظار داریم که تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن باشند . این بدان معنی است هر دوربینی که دارید ، می توانید برای آموزش فیلمبرداری خبری مورد استفاده قرار دهید . تا زمانی که دوربین شما می تواند اندازه سایز ۵ مگابایت فشرده را تولید کند مناسب کار است . در صورت عدم موفقیت در تهیه دوربین ، اگر شما یک موبایل داشته باشید . همیشه می توانید با نرم افزارهای آپلود فیلم، فیلم خبری خود را با حجم کم و سریعترین زمان ممکن آپلود کنید .

بررسی آب و هوا در اخبار

این که آیا شما آن را دوست دارید یا نه ، آب و هوا همیشه مورد علاقه روزنامه هاست . آن ها می خواهند تصاویری نشان دهند که هوا چقدر سرد است ، چقدر گرم است ، چقدر خشک است ، چقدر آن سیل بزرگ است و …. بهتر است اگر شما می توانید تصاویری را که آب و هوا و مردم در آن ها زیاد نشان داده شده است  ، دریافت کنید این امر عنصر منافع انسان را به وجود می آورد و باعث می شود که تصویر برای جلسات خبری جذاب باشد و در خبر زنده سرعت کلید ماجراست ، هر چه سریعتر فیلمبرداری کنید و آپلود کنید بهره بیشتری از آن می برید و اخبار به سرعت منتشر می شود و بهترین آن تازه ترین آن است .

آموزش فیلمبرداری خبری

آماده سازی

در آموزش فیلمبرداری خبری اگر در حال برنامه ریزی برای گرفتن فیلم از یک رویداد هستید ، قبل از رفتن به محل فیلمبرداری و ثبت خبر ، باید سرفصل ها و همچنین توضیحات خبر و سوالات کلیدی را نوشته شده را آماده کنید . این کار پس از فیلمبرداری ، زمان یافتن کلمات کلیدی و همچنین سزفصل فیلمهای گرفته شده را کاهش می دهد . همچنین قبل از انجام اقدامات برای فیلمبرداری خبری ، همیشه ایده ای از دیدگاه موقعیتی خود را می خواهید زیرا هر رویدادی را نمی توان به خبر تبدیل کرد . مگر آن که دارای ارزش خبری باشد .

نرم افزارهای خبری و کاربردی بهترین دوستان شما هستند و تعداد زیادی از نرم افزارها وجود دارند که می توانند به شما بگویند که در چه زمان نور خورشید یا ماه کجا و در چه زمانی خواهد بود ، در هر زمان داده شده ، چه جزر و مدی انجام می شود ، چه آب و هوایی وجود دارد و …. این برنامه ها می تواند برای فیلمبرداران خبری بسیار ارزشمند باشد .

 

از اطلاعات موجود در نوک انگشتان خود استفاده کنید از احساس و حس بودن در محیط و در لحظه زندگی کنید .

به سایت روزنامه ها مراجعه کنید . این به نظر واضح است اما کاملا شگفت انگیز که تعداد زیادی از فیلمبرداران می پرسند روزنامه ها چه می خواهند ؟ هر روزه  همه چیز را در آن جا می توانید ببینید و باید از یادداشت های روزنامه ها ، سبک و محتوای آنها استفاده کنید . این کار کمک بسیاری برای چگونه گرفتن فیلم خبری به شما می کند .

نکته مهم این است که در فیلمبرداری خبری روایت فیلم مقدم بر قضاوت است . یعنی باید فیلم خبری ، دیگران را به قضاوت بکشید ، پس لازم است به فیلمبرداران خبری گفته شود ، سعی نکنید قضاوت خود را به فیلم القا کنید . در آموزش فیلمبرداری خبری عنوان یا مضمون مقدم بر فیلم است و باید به مخاطب و بینندگان و کسانی که داوری می کنند کمک کند تا خودشان داستان یا ماجرا را کشف کنند .

نتیجه گیری

در نهایت فیلمبرداری خبری کاری شگفت انگیز ، جذاب ، پرخطر ، ریسک پذیر و سرشار از انرژی و زندگی در لحظات جدید می باشد.

منبع: آموزش فیلمبرداری خبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی